۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین بررسی کرد:

شرط اجرایی‌شدن برنامه ساماندهی اضافه‌برداشت بانک‌ها بدون فشار تورمی

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 215410
شرط اجرایی‌شدن برنامه ساماندهی اضافه‌برداشت بانک‌ها بدون فشار تورمی

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: در صورتی که تسهیلات بانکی همراه با تودیع وثیقه از سوی بانک‌ها باشد و در کنار آن مدیریت منابع و مصارف بانک‌ها بهبود یافته و سررسیدهای در نظر گرفته شده برای این خطوط نیز رعایت گردد، این نرخ به ۱۶ درصد کاهش می‌یابد.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام گفت: با توجه به  اراده بانک مرکزی برای کاهش این نرخ در صورت اجرایی شدن کامل این مصوبه  منابع جدید رغبت کمتری برای ورود به  بانک خواهند داشت؛  در این صورت سهام در بازار سرمایه جذاب تر خواهد شد.

محمود رضا خواجه نصیر با بیان اینکه  قرار است از طریق  خط اعتباری بانک مرکزی جرائم بانکی پرداخت شود، تصریح کرد: بانک مرکزی با هدف کاهش فشار نقدینگی در بانک ها و کنترل روند فزاینده اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی، "برنامه جامع ساماندهی اضافه برداشت بانکها و موسسات اعتباری" را در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است ؛ البته برداشت  اعتبار بانک ها  از سوی  بانک مرکزی تورم را افزایش می دهد.

وی افزود: در صورتی که این تسهیلات همراه با تودیع وثیقه از سوی بانک‌ها باشد و در کنار آن مدیریت منابع و مصارف بانک‌ها بهبود یافته و سررسیدهای در نظر گرفته شده برای این خطوط  نیز رعایت گردد، این نرخ به ۱۶ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه با کاهش نرخ‌های سود در بازار بین بانکی ریالی زمینه‌های لازم جهت کاهش نرخ‌های سود مورد عمل بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در شبکه بانکی فراهم آمده است که امیدواریم  جریان نقدینگی به نفع بازار سرمایه تغییر و در نهایت منجر به رونق این بازار  شود.