۰ نفر

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار سهام

۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 199167
سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار سهام

امروز بورس تهران بازهم شاهد معاملات کم حجم وبی رونقی بود، بطوریکه بیشتر گروه ها از جمله خودرویی ها، فلزلت اساسی و قندی ها با کاهش قیمت سهام روبرو شدند و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی را با افت ۳۰۶ واحدی مواجه کردند.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با افت 306واحدی  به رقم ۷۹ هزار و ۵۶۴ واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن با  ۵۹ واحد کاهش در تراز ۱۷ هزار و ۱۱۰ واحدی ایستاد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۱۰ واحد افت به رقم ۸۶ هزار و ۵۸۴ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۲۳ و ۶۱۵ واحد کاهش یافته است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۷۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۸۸۰ نوبت داد و ستد بود.

علاوه بر اینها شاخص فرابورس یا آیفکس نیز ۷.۱ واحد افت کرد و به رقم ۸۹۷.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران مبلغ ۸۰ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات تقریبا به ۲۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

در معاملات امروز نماد پالایش نفت بندرعباس با ۷۷ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار داشت.

در نماد پالایش نفت اصفهان هم تمامی عرضه‌ها توسط سهامداران حقیقی صورت گرفت و بیش از نیمی از کل آن سهم‌ها را حقوقی‌ها خریداری کردند. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان به ترتیب ۲۵، ۲۰ و ۱۹ واحد تاثیر منفی روی شاخص داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی به جز اندک نمادهایی که رشد کوچکی داشتند، مابقی نمادها با روند نزولی در قیمت سهم‌شان مواجه شدند. علاوه بر این در گروه خودرو نیز امروز کاهش محدودی در قیمت سهم‌ها را شاهد بودیم به طوری که پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر و مهرکام پارس بیش از دو درصد افت قیمت را نشان دادند. در عین حال تعداد زیادی از نمادهای قندی نیز امروز روند کاهشی در قیمت پایانی را همگام با جذب کلی بازار در پیش گرفته‌اند.