۰ نفر

رونمایی از تالار معاملات پسته با حضور طیب نیا

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 180810
رونمایی از تالار معاملات پسته با حضور طیب نیا

تالار معاملات تخصصی پسته با حضور وزیر اقتصاد در بورس کالا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، تالار تخصصی معاملات و ایستگاه های معاملاتی پسته در بورس کالا با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز به کار کرد.

حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالا در این مراسم گفت: رقابت خوبی بر سر محصولات کشاورزی با کیفیت در بورس کالا شکل گرفته و البته تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز از این طریق رخ داده است.

وی افزود:البته  بازار منسجم باید وجود داشته باشد تا تولیدکننده و کشاورز مطمئن از فروش محصول خود باشند، بنابراین اگر قراردادهای سلف برای محصولات را داشته باشیم، می توان با استفاده از آن بازار را تنظیم کرد.

مدیرعامل بورس کالا تصریح کرد: بخش کشاورزی رونق قابل ملاحظه ای یافته به طوری که در سال ٩٥ رشد ٢١٣ درصدی از نظر وزن را تجربه کرد.

به گفته سلطانی نژاد؛ این در حالی است که در سال جاری کل معاملات بورس کالا ٣٨ درصد رشد داشته و بخش عمده آن در قراردادهای مشتقه بوده است.

وی با اشاره به پیشی گرفتن ارزش بازار مشتقه از ارزش بازار نقدی گفت: رشد ۲۰درصدی در معاملات بازار مشتقه نسبت به بازار نقدی رخ داده است.

مدیر عامل بورس کالا با اشاره به اینکه پسته  این پتانسیل را دارد که برای آینده بازار ٥ هزار میلیاردی تومان آن برنامه ریزی کنیم؛تصریح کزد:  وقتی محصولی بخواهد بورسی شود باید انبارهای خوب داشته و صادراتی باشد و ایران نیز باید در کشف قیمت پسته در دنیا نقش داشته باشد.