۰ نفر

مدیر سرمایه گذاری در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

تعویق عرضه‌های اولیه مشکل نقدینگی بازار را حل نمی‌کند

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 176802
تعویق عرضه‌های اولیه مشکل نقدینگی بازار را حل نمی‌کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: تا ریشه اصلی در اوراق خزانه و سایر اوراق منتشره در بورس ساماندهی نشود مشکلات بازار سرمایه نیز حل نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبحان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه نقش بورس ها زایندگی و بالندگی از طریق آی پی او و عرضه شرکت های جدید در بورس است  ،گفت: سازمان باید در ورود شرکت ها به بورس فعال و شفاف تر عمل  کند ، تنوع صنایع را در بورس بالا ببریم و این همان نقش زایندگی به شمار می رود

علیرضا قدرتی با اشاره به اینکه اساسا چند سالی است فرآیند IPO و عرضه اولیه به درستی  اجرا نشده است،تصریح کرد: دراین عرضه های اولیه  شاهد ورود شرکت های کوچکی بودیم  که تاثیر زیادی در جذب سرمایه ها نداشته  ونتوانستند  نقش موثری در بازار  همچون سال های قبل ایفا کنند

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سبحان با طرح این سوال که  آیا عدم عرضه اولیه  مشکل نبود  نقدینگی را حل می کند؟ اظهارداشت: معتقدم تعویق عرضه های اولیه به هیچ وجه مشکل نقدینگی بازار را حل نخواهد کرد. تا ریشه اصلی مشکلات بازار در اوراق خزانه و سایر اوراق منتشره در بورس ساماندهی نشود مشکلات بازار سرمایه نیز حل نخواهد شد.

قدرتی معتقد است بورس باید کارکرد بالندگی و متنوع خودش را داشته باشد، اما در حال حاضر بازار سرمایه  از نبود نقدینگی رنج می برد؛ استدلال دوستان این است که نبود نقدینگی  باعث افت سایر سهام می شود واز سوی دیگر سهامداران برای خرید عرضه اولیه اقدام به فروش سایر سهام می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه  با تاکید  بر اینکه ریشه اصلی این بحران در نرخ سود سپرده های بانکی و  انتشار اوراق خزانه دولتی و نیز  تامین کسری  مالی دولت  از طریق بازار سرمایه است،خاطر نشان کرد:دوستان بهتر است به جای تسکین مقطعی  این مسئله به دنبال درمان حقیقی و واقعی این موضوع باشند.