۰ نفر

ارسال دومین محموله کمک فرانسه به ایران

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 426531
ارسال دومین محموله کمک فرانسه به ایران

بهرام قاسمی سفیر ایران در پاریس اعلام کرد که دومین هواپیمای حامل محموله پزشکان بدون مرز از بوردو فرانسه امروز راهی تهران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، صفحه توئیتری سفارت ایران در فرانسه به نقل بهرام قاسمی سفیر کشورمان نوشت:  دومین محموله پزشکان بدون مرز از بوردو فرانسه امروز راهی تهران شد.

وی افزود: علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این دو هواپیماست.

گفتنی است بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس دیروز یکشنبه سوم بهمن ماه اعلام کرده بود که بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد.

وی افزوده بود: در شرایط کنونی جهان ملتهب و مضطرب از ویروس کرونا، تقویت همبستگی جهانی الزامی است.

لازم به ذکر است اولین محموله یکشنبه به تهران رسید.

 در راستای کمک به کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایران روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه یک محموله به حجم ۱۲ متر مکعب شامل تجهیزات پزشکی و بهداشتی منجمله دستگاه‌های اکوگراف، تزریق، مونیتورینگ، ماسک و لباس‌های یک بار مصرف برای پزشکان و پرستاران از سوی سازمان کمک‌های بشردوستانه «بی‌.آی‌.پی» فرانسه و با تلاش سفارت ایران در پاریس و نیز همکاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به ایران ارسال شد.

شامگاه دوشنبه ۱۲ اسفند ماه نیز یک محموله اقلام فرانسوی که با مشارکت مالی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) تهیه شده بود بدین منظور با پرواز ایران ایر از پاریس به تهران ارسال شد.

سفیر ایران در پاریس