۰ نفر

تراکنش شاپرکی در خرداد ماه چقدر شد؟

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 449104
تراکنش شاپرکی در خرداد ماه چقدر شد؟

گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی درباره وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک نشان می‌دهد که در خرداد ماه دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون تراکنش شاپرکی به ارزش ۳ هزار و ۸۸۶ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، جدیدترین گزارش منتشره بانک مرکزی از وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک (شاپرک) بیانگر آن است که در خرداد ماه سال جاری بالغ بر دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۶۳۷ هزار تراکنش به ارزش ۳ هزار و ۸۸۶ هزار میلیارد ریال انجام شده که این مقدار نسبت به اردیبهشت ماه در تعداد افزایش و در ارزش روندی کاهشی داشته است؛ سهم استان تهران به عنوان پایتخت از تراکنش‌های شاپرکی خرداد ماه تعداد ۶۹۳ میلیون تراکنش بوده است.

کارتخوان‌ها از مجموع تعداد تراکنش‌های شاپرکی سهمی بالا داشته‌اند و تعداد دو میلیارد و ۴۷۵ میلیون تراکنش بر بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شده است. این گزارش در زمینه وضعیت کارتخوان‌های تراکنش‌دار حاکی از آن است که تعداد پایانه‌های فروش دارای تراکنش با افزایش به ۶ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۵۶ دستگاه رسیده که استان تهران سهمی یک میلیون و ۲۷۴ هزار دستگاهی از مجموع تعداد کارتخوان‌های دارای تراکنش دارد. تعداد پایانه‌های موبایل با افزایش به یک هزار و ۲۵۶ پایانه و تعداد ابزار پذیرش اینترنتی با کمی کاهش به ۷۲ هزار و ۲۴۲ پایانه رسیده است.

33