۰ نفر

اعطای تندیس نقره‌ای جایزه ملی حسابرسی داخلی به بانک ملت

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 446467
اعطای تندیس نقره‌ای جایزه ملی حسابرسی داخلی به بانک ملت

تندیس نقره ای و لوح سپاس دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی از سوی دبیر انجمن حسابرسی داخلی ایران به مدیرعامل بانک ملت اهدا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این بانک در ارزیابی هیات داوران دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی که بر اساس رهنمودهای انجمن بین المللی حسابرسان داخلی طراحی شده است، با کسب امتیاز ۸۲۰ از ۱۰۰۰ موفق به کسب تندیس نقره ای در سطح آغازین (زیرساختی)، نهادینه سازی در استقرار نظام حسابرسی داخلی و تثبیت جایگاه سازمانی شد.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره بانک و همچنین انجمن حسابرسی داخلی ایران برپا شد، با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه در نخستین حضور بانک ملت در ارزیابی جایزه ملی حسابرسی داخلی، اظهار داشت: کسب امتیاز خوب و دریافت این جایزه، حاصل تلاش و فعالیت نظارتی و کنترلی دست اندرکاران مدیریت حسابرسی داخلی است.

وی کمیته حسابرسی داخلی را از ارکان حاکمیت شرکتی خواند و افزود: حسابرسی داخلی، ابزار کنترلی و نظارتی هیات مدیره بر فعالیت های بانک محسوب می شود و این اطمینان را به هیات مدیره می دهد که فعالیت های انجام شده بر مبنای استانداردهای حسابرسی است.

به گفته بیگدلی، هرچه حسابرسی داخلی بهتر عمل کند، کنترل ها و نظارت ها را افزایش دهد و استانداردها را بیشتر رعایت کند، هیات مدیره مطمئن تر خواهد شد که به اهدافی که بر مبنای خواسته سهامداران طراحی شده است، دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این نکته که حسابرسی داخلی پس از خصوصی سازی بانک ملت و زیر نظر یکی از اعضای هیات مدیره، شکل گرفته است، تصریح کرد: این مدیریت از ابتدای کار با قدرت شروع به کار کرد و اقدامات آن قابل اتکا و اطمینان بود.

مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: کسب امتیاز خوب در یک ارزیابی خارج از بانک و دریافت جایزه، نشان داد که اعتماد ما به حسابرسی داخلی، درست بوده و این جایزه نشان دهنده عملکرد خوب و توانمندی بالای

دست اندرکاران مدیریت حسابرسی داخلی در کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای مختلف این بانک است.

وی با اشاره به این نکته که کسب امتیاز ۸۲۰ در نخستین حضور و دریافت تندیس نقره ای ، کار سختی بوده که به خوبی انجام شده است اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید، بانک ملت بتواند امتیازهای بالاتر را کسب کند.

بیگدلی افزود: با توانمندی مجموعه مدیران و کارشناسان حسابرسی داخلی، امکانات بانک و توانمندی و تجربه و تخصص هیات مدیره، دور از انتظار نیست که بانک ملت در دوره های بعد، تندیس طلا را در سطوح بالاتر به دست بیاورد.

دبیر انجمن حسابرسی داخلی ایران:

بانک ملت بالاترین امتیاز را در بین بانک ها کسب کرده است

ترک زاده، دبیر انجمن حسابرسی داخلی ایران نیز در سخنانی با بیان این نکته که بانک ملت در حوزه حسابرسی داخلی بسیار خوب عمل کرده است، امتیاز کسب شده از سوی این بانک را در دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی، بالاترین امتیاز در بین بانک های شرکت کننده خواند و اظهار داشت: با اقداماتی که در حوزه نظارت عالیه در بانک ملت انجام شده است، قطعا این بانک در دوره های بعدی موفق به دریافت تندیس طلایی خواهد شد.

وی به عملکرد بسیار موفق بانک ملت در حوزه حسابرسی عملیاتی و حسابرسی فناوری اطلاعات هم اشاره کرد و یادآور شد: هرچه واحد حسابرسی داخلی به عنوان یک دستگاه نظارت عالیه، قوی تر باشد بانک نیز بیشتر به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد.

پیمان طوبایی، مدیر حسابرسی داخلی بانک ملت نیز در این جلسه، گزارشی از روند ارزیابی بانک ملت در دومین جایزه ملی حسابرسی داخلی ارائه کرد.