۰ نفر

ماجرای ورود بانک‌ها به فروش سهام عدالت

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبر: 439051
ماجرای ورود بانک‌ها به فروش سهام عدالت

یک عضو شورای عالی بورس جزییات ورود بانک‌ها به فروش سهام عدالت را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید اسلامی، درمورد ورود بانک‌ها به فروش سهام عدالت توضیح داد: در شورای عالی بورس این موضوع مطرح شد که بسیاری از مشمولان سهام عدالت، مخصوصا در شهرستان‌های دور افتاده به شعب کارگزاری‌ها دسترسی ندارند، بنابراین مصوب شد که فعلا برخی شعب بانک‌ها بتوانند برخی خدمات را به دارندگان سهام عدالت ارائه کنند.

وی ادامه داد: زیرا برخی بانک‌ها کارگزاری دارند و اقدامات نهایتا از طریق کارگزی‌ها انجام می‌شود. هدف این مصوبه دسترسی دادن به همه مردم بود. باید توجه داشت که حدود 50 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند و بسیاری از افراد تاکنون تجربه ورود به بورس را نداشتند و در مناطقی هستند که شعبات کارگزاری‌ها در آنجا توسعه پیدا نکرده است. اگرچه درحال حاضر هزار شعب کارگزاری در سرتاسر کشور وجود دارد اما برخی افراد دسترسی ندارند.

این عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه شعب بانک‌هایی که دارای کارگزاری هستند می‌توانند خدماتی را برای سهام عدالت به مشمولین ارائه دهند، اظهار کرد: ممکن است دارندگان سهام عدالت بخواهند سهام خود را پس از آزادسازی بفروشند، این افراد باید کد بورسی بگیرند و به کارگزار مراجعه کنند. البته هفته گذشته مصوب شد خدمات اخذ کد بورسی به صورت غیرحضوری انجام شود. حتی فرایند احراز هویت نیز به زودی به صورت الکترونیکی طی خواهد شد اما ممکن است مشولان به به خدمات کارگزاری‌ها نیاز پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، امروز رئیس جمهور با تاکید بر لزوم فراهم شدن شرایط برای فروش سهام عدالت به سهل‌ترین وجه ممکن، به مصوبه روز سه شنبه شورای‌عالی بورس اشاره کرد و گفت: خوشحال شدم که شورای‌عالی بورس دیروز تصویب کرد که بانکها می‌توانند در این زمینه به کمک بیایند؛ هر کسی که خواست سهام خود را بفروشد، می‌تواند به بانک مورد علاقه خود وکالت دهد و آن بانک در روز مقرر در بورس سهام فرد را می‌فروشد و پول آن را به صاحب سهام بازمی‌گرداند.