۰ نفر

بانک مرکزی گزارش 4.8 میلیارد ارز گم شده را به مجلس داد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبر: 436807
بانک مرکزی گزارش 4.8 میلیارد ارز گم شده را به مجلس داد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش بانک مرکزی درباره وضعیت ارز دولتی سال 97 به مجلس و دیوان محاسبات خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد حسینی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال 97 دیوان محاسبات که بخشی از آن مربوط به اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاها بود، اظهار داشت: بانک مرکزی پاسخ این گزارش را به ریاست جمهوری، مجلس و دیوان محاسبات ارسال کرده است. جزئیات این گزارش امروز در جلسه کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی بلاتکلیف بود، افزود: در گزارش بانک مرکزی میزان ارز اختصاص داده شده (31.4 میلیارد دلار) به کالاهای اساسی و غیره را منطبق با گزارش دیوان محاسبات اعلام کرد.

وی با بیان اینکه اختلاف گزارش بانک مرکزی با دیوان محاسبات حدود 1.6 میلیارد دلار است، بیان داست: در گزارش آمده است؛ 1- حدود 830 میلیون دلار ارز اختصاص یافته مربوط به بخش خدمات ارزی است. 2- بخشی مربوط به ارز کالاهایی بوده که واردات صورت گرفته و تعهدات آن انجام شده است. 3- به میزان 1.5 میلیارد دلار گزارش ارز اختصاص یافته به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی داده شده است. 4- 1.8 میلیارد دلار ارز اختصاص یافته که کالای آن به کشور نیامده است که این بخش مربوط به کالاهای خط تولید کارخانجات است که کشور مبدا به تعهدات عمل نکرده و یا تولید کننده باید مجددا ارز ارسال می کرده که این اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حال بررسی آخرین وضعیت ارزهای اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حقیقت 3.2 میلیارد دلار از ارز اختصاص یافته به کالاها را تایید کرده و آورده که کالای مربوط به 1.6 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی پرداختی به کشور وارد نشده است.

حسینی یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه بعد از استماع و بررسی گزارش بانک مرکزی، اظهارنظر نهایی را اعلام می کند.