۰ نفر

پیام مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت روز کارگر

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبر: 435680
پیام مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت روز کارگر

مدیرعامل بانک تجارت در پیامی 11 اردیبهشت روز کارگر را تبریک گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

کارگران بدنه اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهند

همه‌ی دستاوردهای بزرگ در سایه‌ی کار به معنای اعمّ این عنوان تحقّق پیدا می‌کند. کار ارزش دارد؛ کارگر به برکت ارزش کار، ارزش والایی در جامعه دارد. اینکه معروف است و روایت است که پیغمبر مکرّم اسلام دست کارگر را بوسیدند، فقط یک تعارف نیست؛ این یک تعلیم است.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران – 1394.02.09

کار جوهره‌ی انسان و مایه حیات و زندگی است و بی‌شک گردش چرخ‌های هر اقتصاد پویا و پرنشاط مرهون تلاش و همت بازوان پرتوان و دانش و تخصص کارگران و تلاشگران عرصه تولید، توزیع و خدمات کشور است. اقتصاد میهن عزیزمان در سال‌های اخیر با چالش‌های گوناگونی از جمله تحریم دست و پنجه نرم کرده است و در این میان کارگران همچون عمود اصلی پیکره بزرگ اقتصاد بارسنگینی را بردوش کشیده‌اند و همواره با از خودگذشتگی و وفاداری روزافزون خود در راستای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش و کوشش کرده‌اند.

روی کاغذ خودکفایی، توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور به عملکرد بخش‌های مختلف حاکمیتی، سیاستگذاری و همچنین حمایت بانک‌ها و رونق بازار سرمایه و هماهنگی تمامی این بخش‌ها با یکدیگر بستگی دارد. لکن شالوده اصلی این مجموعه عظیم را کارگران و متخصصان توانمند تشکیل می‌دهند که همیشه وفادارنه در جهت اعتلای اقتصاد کشور خدمت کرده‌اند.  دین مبین اسلام نیز کارگر را مجاهد فی سبیل الله می‌داند و برای کار و تلاش او علاوه بر پاداش مادی، ارزش الهی نیز قائل است و واقعیت انکار ناپذیر اینکه کارگران، اکثریت جامعه ما را تشکیل می‌دهند و دولت و کارفرمایان باید اساس توجه خود را بر این قشر بگذارند.

بانک تجارت نیز به‌عنوان یکی از بانک‌های بزرگ تجاری کشور همواره سعی داشته با حمایت مستمر و همراهی همیشگی با بخش تولید و اشتغالزایی کشور، سهم شایسته‌ای را در این عرصه به‌جای گذارد. امروز کارگران بزرگترین شرکت‌های صنعتی کشور خدمات بانکی خود را از بانک تجارت دریافت می‌کنند؛ همچنین بسیاری از مهمترین شرکت‌های فعال اقتصادی کشور از جمله صنایع خودروسازی، نفت، گاز پتروشیمی، صنایع غذایی و ... همکاری مستمری را با بانک تجارت دارند که اتفاق نیک و ارزشمند مایه افتخار مجموعه بانک تجارت و کارکنان خدوم آن است.

هرسال روز کارگر فرصت و بهانه‌ای است تا ضمن گرامی‌داشت شأن والای کارگران زحمت‌کش، باردیگر از تلاش و کوشش این قشر مهم و گرانقدر جامعه قدردانی صورت گیرد و فراموش نکنیم در سال جهش تولید مهمترین رکن تولید، سرمایه‌های انسانی کشور هستند که بی‌شک رفع دغدغه‌های معیشتی این قشر موثر و ساعی وظیفه غیرقابل اغماض کارآفرینان، صاحبان صنایع و تامین‌کنندگان مالی صنایع و دولت است.

رضا دولت آبادی

مدیرعامل بانک تجارت