۰ نفر

​بهبود ٩٢درصدی تراز درآمدی وبصادر در اولین ماه سال مالی٩٩

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 435108
​بهبود ٩٢درصدی تراز درآمدی وبصادر در اولین ماه سال مالی٩٩

تراز عملیاتی بانک صادرات ایران در اولین ماه سال ٩٩ با بیش از ٩٢ درصد رشد نسبت به اسفند ٩٨ روبرو شد که امید به سودآوری این بانک را بیش از پیش افزایش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بانک صادرات، این بانک با درآمد حدود ١٣٧٥ میلیارد تومانی و پرداخت سود سپرده ١٣٨٣ میلیارد تومانی، درآمد خالص منفی ٨ میلیارد تومانی داشته اما این درآمد در مقایسه با عملکرد پاییز و زمستان ٩٨ وبصادر پیشرفت مثبت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

زیان این بانک در اسفند ماه سال گذشته ١٠٩ میلیارد تومان بود که با بهبود ٩٢ درصدی تراز درآمدی بانک در فروردین ٩٩، این رقم تا ٨ میلیارد تومان کاهش یافت. این در حالی است که بررسی عملکرد بانک صادرات ایران در سال مالی ٩٨ نشان می‌دهد این بانک به طور میانگین در هر ماه از سال گذشته تراز درآمدی منفی ١٨١ میلیارد تومانی داشته و در واقع زیان عملیاتی شناسایی کرده است.

در فروردین ٩٩ درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی نسبت به فروردین ٩٨ افزایش ٥٦ درصدی و سود سپرده‌ها در مقایسه با فروردین ٩٨ افزایش ٣٤ درصدی را نشان می‌دهد که با توجه به بالاتر بودن نسبت درآمد تسهیلات در مقایسه سال ٩٨ و ٩٩، عملکرد وبصادر در فروردین مثبت تلقی می‌شود و امید به بهبود این روند در ادامه سال مالی جاری وجود دارد.