۰ نفر

​پیام نوروزی مدیرعامل بانک صادرات ایران

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 426027
​پیام نوروزی مدیرعامل بانک صادرات ایران

مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی ضمن تقدیر از روحیه ایثار و ازخودگذشتگی همکاران شبکه که در روزهای دشوار درگیری با ویروسی منحوس، با جان و دل به مشتریان بانک خدمت‌رسانی کرده و پاسخگوی نیازهای آنها هستند، آغاز واپسین سال از قرن چهاردهم خورشیدی را تبریک گفت. سال نود و نه خورشیدی، بی‌شک سالی سرنوشت‌ساز برای کشورمان و بانک معظم صادرات ایران خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌اله صیدی در این پیام، سال جدید را برای بانک صادرات ایران، سال تثبیت سود‌آوری و تقویت متغیرهای بالندگی بانک دانسته است و از تمامی همکاران شبکه دعوت کرده تا در هفته‌ها و ماه‌های آینده، با توکل بر خداوند متعال، با تلاشی حداکثری بانک را از این گردنه‌های مهم عبور داده تا بانک دیرینه، مردمی و بزرگ صادرات ایران با موفقیت، وضعیت و شکوهی بی‌نظیر به استقبال قرن پانزدهم خورشیدی برود.

متن کامل پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران را در ادامه می‌خوانید:

«در زمانی که این سطرها نوشته می‌شوند، جهان روزهای دشواری را می‌گذراند و ایران عزیز ما نیز درگیر با ویروسی منحوس و در حال تکثیر، به استقبال واپسین سال از قرن چهاردهم خورشیدی می‌رود. بی‌گمان سال نود و نه خورشیدی، سالی سرنوشت‌ساز برای ایرانیان خواهد بود و شاید به تعبیری ویژه‌ترین سال، اگر استفاده از این تعبیر مجاز باشد البته. در عین حال که روزهای پایانی سال را از یک‌سو با دغدغه‌ی تأمین لوازم بهداشتی و تمهید امکانات مصون‌سازی برای حفظ جان و سلامتی همکاران ارزشمند و مشتریان ارجمند بانک صادرات ایران و تلاش برای غلبه بر محدودیت‌ها می‌گذرانیم و شواهد نیز خبر از تداوم محدودیت‌ها می‌دهند، این بنده، هم بر اساس ایمان قاطعی که دارد و هم تجربه‌ای که در میدان عمل اندوخته‌ است، سال پیش رو را سالی مهم و پربار برای کشور، اقتصاد بزرگ آن و بانک صادرات ایران پیش‌بینی می‌کند. باور خدشه‌ناپذیر داریم به این وعده‌ی الهی که در پس هر سختی، آسانی و گشایشی نهفته است و تجربه‌ی عملی داریم از روزها، ماه‌ها و سال‌هایی که بسیاری، در اثر غم و فراق و تلخی‌هایی که تجربه می‌کردند، نومیدانه، به استقبال شکست می‌رفتند، اما پایمردی، صبر و تلاش برخی انسان‌های مسئول در سایه فضل پروردگار، ثمر می‌داد و از دل تیره‌ی شب، سپیده سر می‌زد و خورشید مهربان‌تر می‌تابید.

دیر زمانی نگذشته ‌است که در ماه‌های پایانی سال نود و شش، همکاران گرانقدرم در بانک صادرات ایران، نگران انباشته‌تر شدن زیان و کاهش سهم بازار بانک بودند که می‌توانست در ادامه‌ی خود به عدم امکان پرداخت هزینه‌ها و محدودتر شدن توان بانک در پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان، کارکنان، سهام‌داران و نهادهای مدنی و مسئول منجر شود، چرا که خرج بانک بر دخل آن فزونی گرفته بود و به فرموده‌ی سعدی شیرین سخن باید بر احوال کسی گریست که خرجش بیست است، در حالی که دخل نوزده دارد و سپس توصیه می‌کند که:

چو دخلت نیست، خرج آهسته‌تر کن / که می‌گویند ملاحان سرودی

اگر باران به کوهستان نبارد / به سالی دجله گردد، خشک رودی     

اما همین همکاران از یاد نبرده‌اند که با برنامه‌ریزی مناسب، همدلی و تلاش دسته‌جمعی‌‌‌‌‌، روزهای خوش از راه رسیدند و اگر چه با دشواری و عرق‌ریزان روح و جسم، باران به کوهستان بارید و روند خروج از زیان‌دهی آغاز شد و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و ناپسندتر از همه، تلقین‌های بداندیشان، نومیدان، ناآگاهان و منفی‌نگران در فضای حقیقی و مجازی، بانک گام‌های صعود خود را برداشت و سال نود و هشت، سال افزایش چشمگیر منابع، خروج از زیان و سال جهش بانک نام گرفت و این تجربه، خود شاهدی است نیرومند بر این حقیقت که در پس هر دشواری، گشایشی بزرگ نهفته است.

بی‌گمان سال پایانی سده چهاردهم شمسی، برای اقتصاد ایران، نقطه عطفی به یادماندنی خواهد بود. اگر بخواهیم از دشواری‌ها و متغیرهای ویژه سخن بگوییم، باید اذعان کنیم که آثار عینی و ذهنی کرونا، تا ماه‌ها، که شاید نیمه‌ی اول سال را در برگیرد، اقتصاد جهان را از حالت عادی و روند یکنواخت بیرون خواهد کرد که اقتصاد ایران هم جدا از آن نیست. کاهش قیمت کالاهای راهبردی از جمله نفت که در اثر سه عامل اقدام اخیر بعضی اعضای اوپک، شروع فصل گرما و همچنین افزایش ذخایر نفتی مصرف‌کننده‌های بزرگ، همچنان تداوم خواهد داشت، دور نیست که اقتصاد جهان را دچار رکودی عمیق بکند. چالش‌های انتخابات ایالات متحده در پاییز پیش‌رو و همچنین مسایل سیاسی اثرگذار در خاورمیانه‌، دو سوی اقیانوس اطلس و خاور دور، آثار تردیدناپذیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت که اگر مسائل مهم داخلی، به ویژه چگونگی برون‌رفت از شرایط کرونا، شروع مجلس یازدهم و رویکرد منتخبین به مسائل اساسی اقتصاد و سیاست و همچنین آماده شدن کشور در نیمه‌ی دوم سال برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد را به عوامل بیرونی اضافه کنیم، اتخاذ تدابیری ویژه را برای مدیریت شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در سال پیش‌‌رو ضروری می‌سازد. به‌علاوه، مختصات ساختاری اقتصاد ایران نیز دقت بیش‌تر در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی را ایجاب می‌کند که در این راستا، مجموعه بررسی‌های همکاران پژوهشی و برنامه‌ریزی بانک و نتایج به‌دست‌آمده، زمینه‌ی برنامه‌ریزی کارآمدی را برای سال آینده فراهم کرده است.

سال نود و نه خورشیدی برای بانک صادرات ایران، سال تثبیت سود‌آوری و تقویت متغیرهای بالندگی بانک است که منافع مستقیم‌اش، متوجه چهار گروه اصلی ذی‌نفع در بانک خواهد بود: کارکنان، مشتریان، سهام‌داران و نهادهای حکم‌رانی و مدنی. برنامه و بودجه سال آینده‌ی بانک که در حال حاضر دارد مراحل نهایی‌سازی و تصویب خود را سپری می‌کند، با رویکردی واقع‌بینانه و البته بلند‌پروازانه در راستای تقویت متغیرهای پیش‌گفته و تثبیت ساختار سود‌آوری ما را بر آن می‌دارد که در هفته‌ها و ماه‌های آینده، با توکل زانوی اشتر را ببندیم و با تلاشی حداکثری بانک را از این گردنه‌های مهم عبور دهیم تا بانک دیرینه، مردمی و بزرگ صادرات ایران با موفقیت، وضعیت و شکوهی بی‌نظیر به استقبال قرن پانزدهم خورشیدی برود.

فرا رسیدن بهار و روزهای سبز بالندگی و شادکامی وعده‌ای حتمی است و امیدوارم این سال سرنوشت‌ساز برای تمامی هم‌میهنان، همکاران، مشتریان و سهام‌داران، ضمن این‌که فضای افزایش هم‌دلی و همکاری و کمک به یکدیگر است،  سالی خجسته و سرشار از بهروزی و سربلندی باشد و از خداوند منان توفیق روزافزون برای تلاش‌گران عرصه‌ی خدمت طلب می‌کنم تا بتوانیم بیش از پیش شعار مهم «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» را تحقق بخشیم.»