۰ نفر

عدم مراجعه غیرضروری به شعب بانک، راهی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبر: 422765
عدم مراجعه غیرضروری به شعب بانک، راهی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

با شیوع کرونا در ایران، سازمان‌های دولتی و خصوصی تدابیری را به جهت کنترل شرایط موجود اتخاذ کرده‌اند تا از این طریق راه‌های انتقال ویروس کرونا محدود شود. از جمله این راهکارها، دورکاری شاغلین است، اما در این بین مشاغلی وجود دارند که امکان دورکاری برای آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در بین این مشاغل می‌توان به کارمندان بانک در شعب اشاره کرد که در تماس مستقیم با افراد هستند و به همین دلیل درصد ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا بسیار بالاست. همچنین مراجعه‌کنندگانی که به شعب بانک نیز می‌آیند به دلیل سربسته بودن محیط بانک‌ها و البته تماس با پول که جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس است، در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار خواهند گرفت.

به همین دلیل بانک مرکزی شرایط پرداخت و انتقال وجوه به صورت الکترونیکی را تسهیل نموده است. که در زیر به انواع تسهیلات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اشاه می‌کنیم:

1- تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی تا تاریخ 99/3؛  لذا به جهت تعویض کارت بانکی نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست.

2- افزایش سقف انتقال وجه تا 5 میلیون تومان

3- افزایش سقف برداشت نقدی در خودپردازها تا مبلغ 500 هزار تومان

4- افزایش تعدد در خطای رمز دوم تا 5 مرتبه، بنابراین اگر در مراحل پرداخت اینترنتی رمز خود را سه بار اشتباه وارد نمایید، کارت بانکی نخواهد سوخت.

همچنین روابط عمومی بانک مرکزی در راستای صیانت از جان مشتریان در شعب بانک‌ها، با صدور اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرده است تا موارد زیر را رعایت نمایند:

1- از آنجایی که اسکناس جزو اصلی‌ترین راه های انتقال ویروس کروناست هموطنان عزیز تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنید.

2- هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا دستگاه نوبت‌دهی در شعب از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتأ از دستکش یا دستمال استفاده کنید.

3- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.

4- کارت بانکی و موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای تکمیل فرم‌های بانکی از خودکار شخصی خود استفاده کنید.

5- در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراکز پر تردد، فاصله خود را با دیگران حداقل به میزان یک متر رعایت کنید.

6- در صورت برخورداری از علایم هشداردهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصأ شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.

7- تحت هیچ شرایطی، مخصوصأ زمانی که به اسکناس دست زده‌اید، دست خود را به صورت، چشم، بینی و دهان نزنید.