۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک ملت سرآمد بانک‌های بورسی شد/ کسب تراز عملیاتی مثبت 88هزارمیلیاردی

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
کد خبر: 421467
بانک ملت سرآمد بانک‌های بورسی شد/ کسب تراز عملیاتی مثبت 88هزارمیلیاردی

بانک ملت توانسته با ثبت تراز عملیاتی مثبت 88هزارمیلیارد ریالی طی 11 ماهه سال جاری به رتبه نخست در میان بانک‌های بورسی دست یابد.

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ در شرایطی که بسیاری از بانک‌ها با مشکل تراز عملیاتی منفی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع آسیب‌های بسیاری را به نظام بانکی کشور وارد کرده است. بانک ملت موفق شده نه تنها روند صعودی خود را در ثبت تراز عملیاتی مثبت حفظ کند بلکه با ثبت تراز عملیاتی مثبت 88000 میلیارد ریالی طی 11 ماهه سال جاری موفق شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد رشد را ثبت کند که عملکردی بسیار مطلوب است.

بـانک ملت سرآمد بانـک‌های بـورسی شد

بـانک ملت سرآمد بانـک‌های بـورسی شد

در شرایطی که پرداخت سود سپرده بسیار بالا توسط بانک‌ها توسط کارشناسان یکی از مهم‌ترین عوامل رشد شدید نقدینگی در ماه‌های گذشته عنوان می‌شود بانک ملت توانسته علی رغم افزایش 12درصدی جذب منابع هزینه زا، هزینه سود پرداختی به سپرده‌گذاران را 4 درصد کاهش دهد و به 133923میلیارد ریال برساند که این امر نشان می‌ده بانک ملت توانسته در مدیریت بهینه ترکیب منابع هزینه زا بسیار موفق عمل کند.

بـانک ملت سرآمد بانـک‌های بـورسی شد

با وجود اینکه بانک سعی کرده سود پرداختی خود را 4درصد کاهش دهد اما موفق شده در بهمن ماه امسال درآمد حاصل از تسهیلات خود را 19درصد افزایش دهد.

بـانک ملت سرآمد بانـک‌های بـورسی شد

همچنین در ده ماهه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل بانک ملت جذب منابع غیر هزینه زای خود را 45درصد افزایش داده است.

با توجه به اینکه بانک ملت یک بانک بورسی است و با سرمایه 50هزارمیلیاردی در بازار اول معاملا بورس حاضر است وبلمت، نماد این بانک توانسته تنها در بهمن ماه سال جاری 20316 میلیارد ریال از محل تسهیلات اعطایی خود درآمد شناسایی کند و 12454هزارمیلیارد سود سپرده‌گذاری پرداخت کند تا از این محل تراز عملیاتی خود را به 7862میلیارد ریال برساند.

بـانک ملت سرآمد بانـک‌های بـورسی شد

این آمار مثبت که حاکی از پیشرفت مطلوب بانک ملت است دستاوردی است که استمرار روند بهبود، تسهیل در فرایند اعطای تسهیلات،رعایت بهداشت اعتباری، عزم راسخ بانک در مصرف بهینه مصارف و کسب سود باکیفیت بانک را نشان می‌دهد و توانسته آن را را با اختلاف چندبرابری به بانکی سرآمد بانک‌های بورسی بدل سازد و همچنین کسب رتبه نخست در میان آن‌ها را برای این مجموعه به ارمغان آورد.

12