۰ نفر

تامین ارز دارو و ملزومات پزشکی توسط بانک مرکزی؛

واکنش همتی به اظهارات سفیر سوئیس در تهران/ واردات ۴میلیارد دلار دارو در ۱۰ماهه سال۹۸

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷
کد خبر: 414491
واکنش همتی به اظهارات سفیر سوئیس در تهران/ واردات ۴میلیارد دلار دارو در ۱۰ماهه سال۹۸

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که برای تامین امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکتهای سوئیسی توسط سفارت سوئیس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در 10 ماههٔ امسال وارد کشور شده است بیش از 4 میلیارد دلار بوده است .

همتی اضافه کرد ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یکسال ونیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است. ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می دهد که علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملاً توسط آمریکا تحریم شده است وگرنه نیازی به مجوز نداشت. با این حال، با تلاشهای انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه ها با این تحریم ها مقابله شده است و داروهای مورد نیاز مردم تا کنون تأمین شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.