۰ نفر

بانک مرکزی از فعالان بخش خصوصی و تعاونی حمایت می‌کند

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۲
کد خبر: 411169
بانک مرکزی از فعالان بخش خصوصی و تعاونی حمایت می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فعالان بخش خصوصی و تعاونی، موتور محرکه رشد اقتصادی کشور هستند و بانک مرکزی با تمام توان و تا حد امکان در راستای رفع موانع آنها در زمینه ریال و ارز تلاش می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالناصر همتی عصر امروز در جلسه دوره‌ای رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در محل اتاق اصناف، با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری این جلسات اظهار داشت: ایجاد شناخت و درک متقابل نسبت به مشکلات، اولین مرحله رفع مشکلات است و خوشبختانه تاکنون تصمیمات مفیدی در این جلسات اخذ شده است.

همتی افزود: با توجه به تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه، اقتصاد کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به این شرایط، بانک مرکزی ناچار به اتخاذ سیاست‌ها با توجه به منافع کلی کشور است.

وی ادامه داد: در این شرایط با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری، توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی، تقویت اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با تشکر از اقدامات فعالان بخش خصوصی و تعاونی کشور تصریح کرد: مقاومت در برابر تحریم‌ها بدون همراهی این عزیزان امکان پذیر نبود و بانک مرکزی به تنهایی قادر به مدیریت این شرایط نخواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم تمام فشارها، اقتصاد کشور با ثبات است و مقاومت مردم عزیز نیز در این شرایط جای تقدیر دارد.

اعضای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسات و اهتمام بانک مرکزی به حل مشکلات و موانع موجود، به طرح پیشنهادات، دغدغه‌ها و موارد مدنظر پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.