۰ نفر

چین و کره جنوبی رهبران بالقوه بانکداری بدون پول نقد!

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 411027
چین و کره جنوبی رهبران بالقوه بانکداری بدون پول نقد!

بیش از نیمی از ۱۶۰۰ شعبه بانکی کره جنوبی دیگر سپرده‌های نقدی یا برداشت پول نقد را نمی‌پذیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، چین و کره جنوبی به عنوان رهبران بالقوه جنبش بدون پول نقد در آسیا برای دهه آینده شناخته شده اند.

تعداد قابل توجهی از شعب بانکی این دو کشور دیگر با پول نقد کار نمی کنند و با این حساب کره جنوبی تا سال 2022 در بین سه کشور برتر بدون پول نقد دنیا قرار خواهد گرفت.

در همین حال، پیش بینی می شود 11.6 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را هزینه های تلفن همراه تشکیل دهد که این شاهدی بر رهبری بلامنازع تجارت الکترونیک این کشور در منطقه خواهد بود.

یکی از تحولات اساسی رخ داده در چین، پذیرش سریع پرداخت قبض موبایل به صورت غیر حضوری بوده است. یکی از محبوب ترین راه های پرداخت از طریق تلفن و کیو آر کد ( (QR Codeاست که محبوبیت آن از پکن تا مناطق روستایی مانند سیچوان گسترش یافته است.

تنها دلیلی که باعث شده چین در رده بالاتری نسبت به کره جنوبی قرار نگیرد، جمعیت عظیم آن است.

بدین معنی که نفوذ جریان "بدون پول نقد" در کشورهای بزرگ بیشتر از کشورهای کوچک طول می کشد.

از سال 2019، چین حدودا 80 میلیارد معاملات نقدی را ثبت کرده است.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، نام استرالیا نیز در این جدول دیده و پیش بینی می شود که بانکداری اینترنتی تا سال 2020 حدود 70 درصد از جمعیت را تحت نفوذ خود قرار دهد.

قانون بانکداری آزاد به دلایل امنیتی در این منطقه به تاخیر راه افتاده اما به محض اجرایی شدن این قانون که انتظار می رود در سال 2021 اتفاق بیفتد، روش های پرداخت جایگزین و دیجیتالی بیشتری برای مصرف کننده متوسط وجود خواهد داشت.

به غیر از سه کشور نامبرده ، فنلاند، سوئد و انگلیس نیز به عنوان رهبران بالقوه جنبش بدون پول نقد شناخته شده اند.