۰ نفر

مدیرعامل بانک صادرات ایران:

بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 404385
بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: کشوری که نسل جوان و دانشجویانش اهل گفت‌وگو باشند، آینده‌ای درخشان دارد چراکه یکی از مشکلات اصلی کشور ما فقدان «گفت‌وگو» است و بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌اله صیدی طی سخنانی در مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با موضوع «حذف چهار صفر از پول ملی، سیاستی مناسب در زمینه اصلاحات پولی کشور است»، افزود: مناظره و گفت‌وگو در محیط‌های علمی و دانشگاهی برای روشن شدن وضعیت بوده و کار ارزشمندی محسوب می‌شود. نتایج این مناظره‌های دانشجویی برای تصمیم‌گیری در اختیار سیاست‌گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با گسترش فضای مجازی، شرایط گفت‌وگو در جامعه سخت‌تر نیز شده، خواستار تقویت روحیه علمی در مناظره‌های دانشجویی و سازمان یافته‌تر کردن آن شد. 
صیدی که در جمع دانشجویان برتر دانشگاه‌های کشور در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران شاهد مناظره‌ای جذاب و علمی میان دانشجویان بود، افزود: در محیط‌های علمی برای روشن‌ شدن وضعیت مناظره می‌کنیم که کار خیلی ارزشمندی است و جز با تحقیق، صبر و تحمل و البته با هنر بزرگ «گوش‌دادن» به استدلالات علمی در محیط‌های علمی محقق نخواهد شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران صیدی با تاکید بر این نکته که «کار روشنفکر چراغ افروختن در تاریکی است»، گفت: اقتصاد یک امر زمینی بوده و راه حل زمینی دارد و علمی غنی است اما چون یکی از ارکان مهم این علم انسان است، نسبی است. در اقتصاد صفر و یک نداریم و بعید است که مسایل و چالش‌ها به صورت اشراقی و نظری و جزمی به نتیجه برسد. البته رویکردهای هنجاری، اثباتی، استقراء و قیاس داریم اما در نهایت باید این روش‌ها بصورت عینی و علمی حل شود. 
صیدی افزود: گفت‌وگو در محیط‌های اجرایی مبتنی بر تحقیق برای رسیدن به تصمیم انجام می‌شود این در حالی است که گاهی در تصمیم‌گیری‌های مهم و در مقام اجرا به اندازه محیط‌های دانشگاهی به استدلالات علمی استناد نمی‌شود. به همین دلیل است که با وجود این همه منابع و ذخایر، تولید ناخالص داخلی ما نصف میزان آن در برخی کشورهای همسایه نیز نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: باید گفت‌وگو را به درون خانواده ها و مراکز دانشجویی و مردم ببریم تا جامعه به این شیوه عادت کرده و آبادانی کشور را شاهد باشیم.