۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مرکز نوآوری بانک تجارت افتتاح شد/ تاکید بانک تجارت بر تسهیل فضای کسب‌وکار

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 402905
مرکز نوآوری بانک تجارت افتتاح شد/ تاکید بانک تجارت بر تسهیل فضای کسب‌وکار

صبح امروز مراسم افتتاح مرکز نوآوری بانک تجارت با حضور مدیران این بانک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بانک تجارت در راستای اقدامات خود در جهت توسعه خدمات مالی فناورانه با همکاری شرکت هم‌آوا یک شتاب‌دهنده را با بازسازی یک کارخانه به مساحت 650 مترمربع راه‌اندازی کرد.

از جمله خدمات این مرکز می‌توان به فراهم آوردن زیرساخت‌های فیزیکی برای استقرار استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های موفق و شکل‌دهی تیم‌های متقاضی حضور در شتاب‌دهنده اشاره کرد.

صندوق مشترک بانک تجارت و هم‌آوا تشکیل می‌شود

رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل شرکت هم‌آوا در این مراسم تاکید کرد: نوآوری و کارآفرینی امری است که از انسان‌ها شروع می‌شود و برای بهبود زندگی انسان‌ها هم از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌آوا یک شرکت دوساله بر روی کاغذ است اما فعالیتش را از سال 91 آغاز کرد و از سال ۹۳ هم چند شتاب‌دهنده به این مجموعه اضافه شد و در نهایت در پایان سال ۹۶ یه این نتیجه رسیدیم که برای عمق نفوذ بیشتر لازم است این مجموعه‌ها در هم ادغام شوند که این کار یکسال طول کشید.

رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل شرکت هم‌آوا

کلانتری ادامه داد: هم آوا در این چند سال بر روی بیش از ۸۴ استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده که البته در سال ۹۸ هم به کار ۳۰تا از آن‌ها پایان داده شد و بیش از ۴۰میلیارد تومان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت هم‌آوا در خصوص توسعه همکاری‌ها با بانک تجارت گفت: ما تاسیس یک صندوق مشترک را در نظر داریم و سعی داریم طی شراکتی با بانک و استفاده از زمین دیگری که در جوار همین مجموعه و در تملک بانک است،  فضای مورد استفاده خود را دو برابر کنیم.

افتتاح مرکز رشد و مجمتع فناوری در سال آینده

علیمحمدی، مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتیه آسیا در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای کسب و کار در دنیا تغییر کرده است شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفتند به سمت فناوری‌های نو بروند.

وی در خصوص فواید ایجاد این مرکز گفت: صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کاهش ریسک و دسترسی به نیروی متخصص از فواید این کار خواهد بود.

علیمحمدی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از بانک‌‎ها مرکز نوآوری خود را تاسیس کرده‌اند، از اقدام بانک تجارت برای تاسیس این مرکز تقدیر کرد.

وی همچنین از برنامه این گروه برای تشکیل مرکز رشد و مجتمع فناوری در سال آینده خبر داد.

امروزه هوشمندسازی برای بانک‌ها یک الزام است

هیبت اله سمیع، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور سرمایه‌گذاری در این مراسم تاکید کرد: با بهبودی ترازنامه و راهبری اعضای هیات مدیره بانک به سمت عصر جدید بانکداری رفته است.

وی افزود:روندهای صنعت بانکداری در دنیا نشان می‌دهد بانک‌ها امروزه با اتکا به مدل‌های سنتی قادر به پاسخگویی نیازها نیستند و این یک انتخاب نیست بلکه بانک‌ها مجبورند روند هوشمندی را در کسب‌وکار خود داشته باشند.

به گفته سمیع بانک‌ها امروزه سعی می‌کنند تنها از ارائه خدمات بانکی به مشتریان فراتر رفته و به تسهیل فضای کسب‌وکار بپردازند.

هیبت اله سمیع، معاون مدیرعامل بانک تجارت

معاون مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر تحول بانکداری به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم بانک، ادامه داد: این تحول در  قالب رونق بانکداری دیجیتال، همکاری با فین‌تک ها و استارتاپ‌ها و فعالیت‌های استراتژیک انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تصمیم بر این شد کمیته راهبری کسب‌وکارها با استفاده از فناوری‌های نوین شکل بگیرد و از سال گذشته تا کنون ۴۸جلسه شکل گرفت که دستاورهای خوبی داشتیم.

سمیع در پایان با تایید همکاری‌ بانک تجارت با شرکت‌ هم‌آوا مبنی بر افزایش فضای مورد استفاده برای این مرکز نوآوری، گفت: تا کنون مذاکراتی داشتیم و به زودی این فضا به مرکز نوآوری افزوده خواهد شد.

مرکز نوآوری بانک تجارت افتتاح شد

مرکز نوآوری بانک تجارت افتتاح شد