۰ نفر

مشکل حساب بانکی 7300نفر یارانه بگیر حل شد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۲۴
کد خبر: 388228
مشکل حساب بانکی 7300نفر یارانه بگیر حل شد

معاون یارانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: مشکل حساب بانکی 7300نفر یارانه بگیر حل شد و طبق لیست ارائه شده از سوی وزارت رفاه یارانه پرداخت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدجلال‌الدین عارفیان، در پاسخ به این سوال که سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه اعلام کرده که 91 هزار خانوار ماه گذشته به دلیل اختلال در حساب‌های بانکی یارانه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها دریافت نکردند، با رد این موضوع اظهار داشت: بر اساس ماده 6 آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 کشور انجام فرایند حذف یارانه بگیران بر عهده وزارت رفاه است و هر لیستی که از سوی این وزارتخانه ارائه شود در دستور پرداخت یارانه یا حذف قرار می‌‌‌گیرد. 

معاون یارانه‌ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد: از تاریخ یک فروردین سال 94 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ فرد یا خانواری را از یارانه حذف نکرده است و اگر ادعا شده که 91 هزار خانوار چنین اتفاقی برایشان رخ داده به ما بگویند. 

وی در پاسخ به این سوال که موضوع حذف مطرح نیست و گفته شد که یارانه این تعداد قطع شده عنوان کرد: کل آماری که وزارت رفاه ماه گذشته برای ما ارسال کرد بالغ بر 7300 نفر بوده بنابراین مشخص نیست چنین عددی از کجا مطرح شده است. مبنای کار ما قوانین و مقررات و لیست وزارت رفاه است. 

عارفیان یادآور شد: در کل کشور 7300 نفر اعتراض کردند که در زمره مشمولان حذف یارانه مرحله یکصد و سوم نبودند. 

معاون یارانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه مشکل حساب‌های بانکی این افراد حل شده است، گفت: هر کسی که می‌خواهد یارانه بگیرد باید شماره حساب بانکی معتبر داشته باشد مگر آنکه مشمول حذف باشد و یا با دستور قضایی یارانه به آن تعلق نگیرد. 

وی تاکید کرد: یکصدوچهارمین مرحله واریز یارانه‌ها که قرار است پنج‌شنبه هفته جاری (فردا) به حساب سرپرستان خانوار واریز شود طبق لیستی خواهد بود که وزارت رفاه به ما ارائه می‌کند.