۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چگونه برترین موسسه مالی اسلامی شد؟

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 382216
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چگونه برترین موسسه مالی اسلامی شد؟

جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام به مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اهدا شد.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ در دوره  مسئولیت مرتضی اکبری بعنوان مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، بالغ بر  ۳۲۰۰۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه با هدف توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار به مردم اقصی نقاط کشور پرداخت شد که این رقم در مقایسه با عملکرد بانک از زمان تاسیس تا سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۴۶درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین این بانک با همکاری نهادهای مردمی و حمایتی با پرداخت ۲۲۰هزار فقره وام فرصت شغلی ایجاد کرده است که رشدی ۱۰۰درصدی را نسبت به مدت قبل تجربه کرده است و با گسترش خدمات و وام‌های خود گام‌های اساسی برای رونق تولید کالا و خدمات در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، دامپروری، فعالیت‌های روستایی مانند: صنایع دستی، قالی بافی، پارچه بافی و ... با همکاری نهادهای حمایتی برداشته است.

همچنین پیش از این بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به شاخص های عملکردی مثبت، از سال ۲۰۱۸ از سوی نشریه بین المللی بنکر مورد ارزیابی قرار گرفت و به عنوان موسسه برتر مالی اسلامی منطبق با شریعت معرفی شده است.

بخشی دیگر از اقدامات و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران به شرح زیر است:

 اعطای ۳۳هزار فقره وام قرض الحسنه اشتغال و کار آفرینی به زنان سرپرست خانوار

تهیه اقلام ضروری برای معلولین و سالمندان مقیم مراکز توانبخشی و مراقبت از سالمندان و همچنین اختصاص اعتبار برای تجهیز و بهسازی اماکن نگهداری معلولین و سربازان آسیب دیده از جنگ

اعطای بیش از  ۳۰۰هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان اعطای بیش از ۲۰۰هزار فقره تسهیلات در راستای حمایت از اشتغال در مناطق محروم

این بانک همچنین با سرلوحه قرار دادن اولویت های محیط زیست و توسعه بانکداری سبز و  اتوماسیونی نمودن کلیه فعالیت های اداری خود، نقش بسزایی در صرفه جویی در کاغذ داشته که کمک شایانی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان می نماید.