۰ نفر

در نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور؛

تلاش‌های ٣٠ ساله خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران مورد تجلیل قرار گرفت

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 372049
تلاش‌های ٣٠ ساله خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران مورد تجلیل قرار گرفت

نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد و بیش از ٣٠ سال تلاش این بانک برای احداث مدارس در نقاط محروم سراسر کشور مورد قدردانی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست که با حضور حجت‌اله صیدی و رضا صدیق، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک سینا، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، ناصر قفلی رئیس و سایر اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسئولان سازمان و نوسازی مدارس کشور برگزار شد، عملکرد بیش از ٣٠ ساله  بانک صادرات ایران به عنوان سازمان پیشرو در احداث و تکمیل واحدهای آموزشی و ساخت مدارس در نقاط محروم و حادثه‌دیده کشور مورد قدردانی قرار گرفت.
حجت‌اله صیدی در این نشست گفت: بیشترین پاداش اعمال خیر، احساس رضایت نهفته در خود آن است که از هر پاداشی، بالاتر، بهتر و ماندنی‌تر است. در این میان، مدرسه‌سازی و حمایت از امر آموزش و پرورش یکی از بهترین کارهای خیر محسوب می‌شود. 
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: کشورهایی که در مسایل اجتماعی، اقتصادی و سایر بخش‌های معیشتی مردم دچار مشکل هستند، از امر آموزش غفلت کرده‌اند و در مقابل هرجا آموزش و پرورش توسعه یافته و فرهنگ غنی‌تر شده، کشور توسعه پیداکرده و سایر شئون اجتماعی مردم نیز ارتقا یافته است. هرچه‌قدر به مدرسه‌سازی و تقویت آموزش و پرورش بپردازیم، قطعا آینده کشور را تضمین می‌کنیم و پیشرفت کشور را رقم می‌زنیم.
وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران همچنان برای تقویت گام‌های بلند مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در راستای مدرسه‌سازی آمادگی دارد.
در این نشست مدیرعامل بانک سینا نیز با تشکر از کار مجاهدانه ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران و کارکنان این بانک، از عزم راسخ حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران در اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی قدردانی کرد و خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع برای بسترسازی در جذب سرمایه‌های خرد در امر مدرسه‌سازی شد.
مدیرعامل بانک پارسیان نیز با تشکر از پیشگامی بانک صادرات ایران در مدرسه‌سازی، جامعه مدرسه‌سازان کشور را از جمله با ثبات‌ترین سازمان‌های مردم نهاد دانست که همواره بر اصول خود ثابت مانده و خدمت به دانش‌آموزان و امر آموزش و پرورش را با جدیت دنبال کرده است.
کورش پرویزیان تاکید کرد: کارکنان بانک صادرات ایران در انجام امر خیر زبانزد شبکه بانکی کشور هستند و تلاش‌های آنها در مدرسه‌سازی شایسته تشکر و قدردانی ویژه است.
حمداله عظیمی ماسوله، دبیر ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران گفت: این ستاد تاکنون احداث ١٨ مدرسه در نقاط محروم کشور را در کارنامه خود دارد. علاوه بر این تعداد، یک مدرسه نیز در یکی از روستاهای استان زنجان در دست ساخت است. دبیر ستاد خیرین مدرسه‌ساز این بانک با اشاره به تلاش‌های بانک صادرات ایران در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور، افزود: ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران در راستای کمک به سیل‌زدگان و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل، بازسازی و احداث ٢١ مدرسه را در استان‌های گلستان و لرستان برعهده گرفته است. 
حمداله عظیمی ماسوله ادامه داد: از محل کمک‌های نقدی کارکنان خیر این بانک، پروژه احداث یک مدرسه ١٢ کلاسه در روستای آق‌قمیش استان گلستان آغاز شده و علاوه بر آن، ٥ مدرسه آسیب‌دیده از سیل در استان گلستان نیز توسط این ستاد بازسازی و تجهیز می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: در راستای کمک به آماده‌سازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در استان لرستان نیز، ستاد خیرین بانک صادرات ایران بازسازی و تجهیز ١٥ مدرسه را برعهده گرفته است که در تلاش هستیم این مدارس تا آغاز سال جدید تحصیلی به بهره‌برداری برسند. ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران پس از زلزله سال ٩٦ استان کرمانشاه نیز خدمات متعددی را صورت داد، به‌گونه‌ای که علاوه بر ساخت و تکمیل ٢٤٠ منزل مسکونی، چهار مدرسه در روستاهای توابع شهرستان ثلاث باباجانی و ٥ مدرسه در روستاهای سرپل‌ذهاب و یک مجتمع فرهنگی و یک مدرسه علمیه و هنرستان البرز در مناطق آسیب‌دیده از زلزله از توابع این شهرستان، توسط کارکنان و خیرین بانک صادرات ایران احداث شد.
 در این نشست همچنین با موافقت مدیران عامل بانک صادرات ایران، بانک سینا و بانک پارسیان هزینه تامین ٦٢ کانکس برای مدارس آسیب‌دیده از سیل لرستان تامین شد.
در پایان این نشست از تلاش‌های مدیران  و اعضای ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران، سینا و پارسیان قدردانی به عمل آمد.