۰ نفر

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد؛

جزئیات آخرین وضعیت ادغام بانک‌ها

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 371457
جزئیات آخرین وضعیت ادغام بانک‌ها

مدیرعامل بانک سپه از جزییات ادغام بانک ها و یکسان‌سازی تابلوهای شعب بانک‌های ادغامی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در مراسمی با حضور خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت ادغام بانک های نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر ادغام بانک ها از جمله مباحثی است که در راس امور اقدامات بانک سپه قرار دارد. اجرای درست، هدفمند و با تدبیر ابر پروژه ادغام است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی  ادغام بانک ها در این سطح و گستردگی سابقه نداشته است. همچنین در موارد مشابه جهانی نیز در این سطح فقط یک تا ۲ مورد آن هم با هدف افزایش قدرت رقابتی در بازار انجام شده که بررسی این تجربیات کمک زیادی به ما نکرد زیرا نوع ادغام ما از نگاه بانکی، رویدادی در راستای اصلاح ساختار بانکی است.

مدیرعامل بانک سپه، ادامه داد: اما اگر به مصالح بالادستی نگاه کنیم براساس مصلحت ها و مقتضیات بالادستی ایجاب می‌کرده که این ادغام صورت گیرد. البته از دهه های پیش موضوع ادغام بانک ها به این شکل نبود و بانک سپه به دلیل سابقه‌ای که در گذشته داشته، به صلاح بود که بار دیگر ارائه خدمات خود را به نیروهای مسلح ارائه کند.

چقازردی ادامه داد: بانک سپه در ابتدای تأسیس خود به عنوان یک بانک نظامی خدمت می کرد و بر همین اساس تنها بانکی بود که مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت و سایر بانک ها یا تحت تحریم اوفک قرار داشتند یا از سوی اتحادیه اروپا مورد محدودیت واقع شده بودند، بنابراین از سال ۸۵ مورد تحریم واقع شد و به تدریج کارکرد شعب خارجی این بانک که از جمله شعب موفق ارزی با امکاناتی گسترده در خارج از کشور بود، فرآیند کاری خود را متوقف کردند.

وی در ادامه گفت: درآن دوره، بالغ بر ۷.۲ میلیارد دلار از ۴۰ میلیارد دلار حجم ارزی کشور از سوی این بانک انجام شد و به دلیل اینکه شناختی از تحریم شورای امنیت وجود نداشت، بخش ارزی ما متوقف شد و به همین دلیل امروز با توجه به سابقه نظامی این بانک، مقرر شد که سایر بانک ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه ادغام شوند.

مدیرعامل بانک سپه افزود: در ادغام بانک‌ها، ظرفیت‌ها، تجربیات، سرمایه ها و نیروی انسانی در کنار هم قرار گرفته و مسیری تعریف می شود که با تدبیر و آرامش بدون اینکه هزینه ای بر کشور مترتب شود، این ادغام صورت گیرد.

روند مثبت ادغام بانک ها

چقازردی با اشاره به اینکه پنج ماه است که به طور رسمی فعالیت ادغام وارد فضای عملیاتی و رسمی شده است، گفت: هم اکنون پروژه‌ای برای ما تعریف شده تا بتوانیم امور مرتبط با آن را با تدبیر انجام دهیم که بر این اساس برای هر بانک ادغامی یک عضو هیات مدیره به عنوان نماینده بانک سپه مأمور کرده ایم تا با کارکرد و رفتار این بانک ها آشنا شده و آنها را به سمت ادغام هدایت کنند.

وی ادامه داد: ما باید از محصولات، خدمات، نیروها و ظرفیت های بانک های ادغامی اطلاعات داشتیم و به همین دلیل این افراد در هیات مدیره بانک ها مأمور شده اند و البته با اقبال مدیران بانک های ادغامی نیز مواجه بوده ایم.

چقازردی تصریح کرد: تمام افراد درگیر مقوله ادغام در ستاد کل، نیروها و بانک‌ها هستند، در وضعیت مناسبی قرار داشته و اگرچه این یک کار فوق العاده بزرگ و سخت است اما به خوبی مراحل آن در حال انجام است.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: ممکن است برخی از شعب بانک سپه حذف شده و حتی برخی شعب سایر بانک ها نیز جایگزین شعب ما شوند اما به هر حال تلاش داریم ظرف ۲۰ سال آینده به یکی از صد بانک برتر بین المللی تبدیل شویم.