۰ نفر

بانک ایران زمین، مرکز نوآوری راه انداخت

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 365028
بانک ایران زمین، مرکز نوآوری راه انداخت

مرکز نوآوری بانک ایران زمین با حضور مدیران ارشد این بانک صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، این مرکز که به گفته مدیران آن قرار است به ارائه خدمات مالی به استارتاپ‌ها بپردازد گامی در جهت تمام الکترونیک کردن بانک ایران زمین نیز است.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین در این مراسم با بیان اینکه از دو سال پیش هدف این بانک تبدیل شدن به یک بانک تمام دیجیتال بوده است، افزود:  خوشبختانه از آن زمان شاهد تلاش‌های شبانه روزی همکاران متخصص خود بودیم و  در خصوص مرکز نوآوری نیز از ابتدای شروع  فکر ایجاد آن، ایده های خوبی مطرح شد که روز به روز هم بهتر شد  و در نهایت امروز شاهد بازگشایی این مرکز هستیم که با تلاشهای ارزنده جوانان این مرز و بوم شکل گرفته است. 

وی افزود: با ایجاد چنین فضایی و با امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده، تمام استارت آپ ها خواهند توانست خدمات بانکی را در پیشرفته ترین شکل خود از این مکان دریافت نمایند. من در این مدت شاهد زحمات همارانم بودم و این فضا به گونه ای است که هر فردی که صاحب ایده های خلاق است بتواند با اطمینان به این مرکز بیاید و ایده های خود را عملیاتی کند. صاحبان ایده و استارت آپها نیاز به فضایی اطمینان بخش برای عملیاتی شدن ایده های خود دارند.

photo_2019-07-08_15-36-57

مرکز نوآوری فرصتی برای شکوفایی ایده‌های فرزندان ایران

در ادامه سید محمد حسینی ناظر، مدیر عامل مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت: در این مرکز سعی شده به تمام ارکان زیست بوم با توجه به زیرساخت ها توجه شود و  گامی در جهت تکمیل حلقه های ناقص توسعه فعالیت های استارت آپی برداریم.

وی ادامه داد: مدیرعامل و اعضا هیات مدیره بانک ایران زمین با ایجاد این مکان، این فرصت را برای شکوفایی ایده های فرزندان این سرزمین ایجاد کردند. از وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ارتباطات ریاست جمهوری و مراکز رشد و مراکز شتابدهی که برای ایجاد این مرکز به ما یاری رساندند نیز سپاسگزاری داریم.

مشکلات  مالی استارتاپ‌ها حل می‌شود

فرهاد اینانلو، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص کارکردهای این مرکز گفت : از این دست مراکز نوآوری در حال حاضر تعداد بسیاری راه اندازی شده اما تمایز  این مراکز با مرکز نوآوری بانک ایران زمین، اتصال این مرکز به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است زیرا  فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد. تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را رفع کنند. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپ‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه تلاش کرده است که با ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی اخدمات مناسبی را به استارت آپ‌ها ارائه دهد.