۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی:

تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا بدون هزینه اجرا می‌شود/ ریسک پذیری بازار ارز با متغیر‌های سیاسی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر: 352441
تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا  بدون هزینه اجرا می‌شود/ ریسک پذیری بازار ارز با متغیر‌های سیاسی

رییس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: تبدیل رمز دوم ایستایی بانکی به رمز پویا باید بدون هیچ هزینه ای به مشتریان بانک ها ارائه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: لازم دیدم چند نکته را به مردم عزیز توضیح دهم: 

1.درقضیه تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا به حوزه فناوری تاکید کردم که دقت بیشتری بکنند اجرای طرح برای تأمین امنیت حسابها، نبایستی به کسب و کارهای نوپا لطمه بزند و در اجرای آن هیچ هزینه ای نباید به مشتریان بانک ها تحمیل شود.

2.این روزها با موج اخبار سیاسی، نرخ ارز، نوسانات زیادی را تجربه کرده است، که الزاما اقتصادی نیست و محصول متغیرهای سیاسی است، چرا که عوامل بنیادی اقتصادی در این مدت تغییرات قابل توجهی نداشته اند. لذا با توجه به تغییرات مداوم شیب و جهت متغیر های سیاسی، توجه مردم عزیز را به ریسک زیاد این بازار جلب میکنم.

3.در کنار تلاش های دولت برای افزایش صادرات نفت، کنترل هزینه ها و راه های مختلف تامین منابع مالی جایگزین در بودجه، من اعتقاد راسخ دارم که اجتناب از پولی کردن کسری بودجه باید یک اصل غیر قابل مناقشه باشد و باید راه های دیگری را برای افزایش درآمد ها دنبال کرد.

همتی