۰ نفر

مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقاوم‌سازی ۲۲ هزار مسکن روستایی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 351758
مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقاوم‌سازی ۲۲ هزار مسکن روستایی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با همکاری بنیاد مسکن در مقاوم سازی ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور مشارکت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی اکبری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب سه تفاهم نامه با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد برکت طرح های اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شده تا بنیاد مسکن ۶۰۰ میلیارد ریال و بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی، تسهیلات اختصاص دهند.

اکبری تصریح کرد: همچنین در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت مقرر شده تا ۱۲ هزار شغل در ۱۰ استان کشور برای مردم مناطق روستایی ایجاد شود.

به گفته وی، مشارکت این بانک در بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند نیز در قالب تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) با پرداخت بیش از صدهزار فقره تسهیلات اشتغالزایی، اجرایی می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به دیگر خدمات این بانک، اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره وام قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا شد.

اکبری افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با سال ۹۶ از رشد ۷۰ درصدی برخوردار است.

گفتنی است، بانک قرض الحسنه مهر ایران اولین و بزرگترین بانک کشور است که تسهیلات آن بصورت ۱۰۰ درصد قرض الحسنه در اختیار مردم قرار داده می شود.

این بانک هم اینک ۵۳۰ شعبه فعال در کشور دارد.