۰ نفر

جزییات اعطای تسهیلات بانک ملت به سیل زدگان در استان‌های گلستان و مازندران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 350115
جزییات اعطای تسهیلات بانک ملت به سیل زدگان در استان‌های گلستان و مازندران

بانک ملت، سهمیه تسهیلات حوادث غیر مترقبه ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در استان های گلستان و مازندران را به شعب ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این بانک بابت بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی در استان گلستان وام ۵۰۰ میلیون ریالی، بابت بازسازی اماکن مسکونی روستایی وام ۴۰۰ میلیون ریالی، بابت تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی وام ۱۵۰ میلیون ریالی و بابت تامین لوازم خانگی (معیشتی) اماکن مسکونی وام ۱۵۰میلیون ریالی پرداخت خواهد کرد.

بانک ملت در استان مازندران هم بابت بازسازی اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی و همچنین تامین لوازم خانگی( معیشتی) اماکن مسکونی، تسهیلاتی با سقف های مبلغی مشابه استان گلستان پرداخت می کند.
بر این اساس، مدت تسهیلات در دوران مشارکت مدنی احداث ۳ سال و دوران فروش اقساطی (بازپرداخت اقساط) ۱۲ سال در نظر گرفته شده است که به این ترتیب مجموع دوران ساخت و بازپرداخت ۱۵ ساله خواهد بود.
براساس مصوبه هیات مدیره بانک ملت نرخ سود این تسهیلات بنابر شرایط و نوع آن بین ۴ تا ۵ درصد سالیانه است.
همچنین تسهیلات تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی در این استان ها در قالب عقد فروش اقساطی خرید کالای مصرفی با دوام ساخت داخل و مدت بازپرداخت ۷ ساله و نرخ سود ۵ درصد تعیین شده و مابقی با توجه نرخ سود نوع عقد به عهده دولت  است.
این گزارش حاکی است، تسهیلات مذکور براساس سهمیه ابلاغی بانک مرکزی و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر منطقه بین آسیب دیدگان، قابل پرداخت خواهد بود.