۰ نفر

پرداخت بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال روستاییان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷
کد خبر: 350099

پرداخت بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال روستاییان

بانک قرض الحسنه مهرایران در همکاری با بنیاد برکت «وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی کشور پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و باهدف ایجاد اشتغال پایدار، رونق بخشیدن به بخش اقتصاد روستایی و تقویت زیرساختهای کشاورزی و دامپروری در روستاها بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۲ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال به روستاییان۱۸ استان کشور پرداخت کرده است.

پرداخت این تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهرایران فرصت های شغلی زیادی از قبیل: قالی بافی، خیاطی، پارچه بافی، باغداری، پرورش دام های سبک، پرورش شتر مرغ و ... را در میان روستاییان و عشایر استان های هرمزگان، کرمان، لرستان، خراسان جنوبی، ایلام، سیستان و بلوچستان، سمنان، کرمانشاه، چهار محال بختیاری، مازندران، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و تهران رونق بخشیده است.

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی راهکار ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی و عشایر است که منجر به امنیت غذایی، کاهش وابستگی به بیگانگان و رونق صنعت گردشگری می‌شود.

کارشناسان بهره‌وری از ظرفیت مراتع برای کشت گیاهان دارویی، استفاده از زمین‌های شیبدار برای ایجاد باغ، تقویت زیرساخت‌های کشاورزی نوین، رونق روستاگردی، صنایع دستی و افزایش محصولات شامل خرید تضمینی را از مهمترین راهکارها برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می‌دانند که می‌تواند مسیر را برای تحقق رونق اقتصادی هموار ‌کند.

هم اینک ۳۰ درصد از جمعیت کشور در ۳۸ هزار روستای ایران سکونت دارند که این امر ظرفیتی برای تحقق اقتصاد درون زا، افزایش درآمد ناخالص ملی و کاهش اتکا به اقتصاد تک محصولی نفت است.