۰ نفر

یک استاد دانشگاه:

ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تصمیمی به جا بود

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 339592
ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تصمیمی به جا بود

استاد دانشگاه تهران ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح، را اقدامی به جا ارزیابی کرد و گفت: با اجرایی شدن این برنامه ضمن صرفه جویی در هزینه ها به ثبات و سلامت نظام بانکی افزوده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمید دیهیم ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را اقدامی به جا و مناسب ارزیابی کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب و مناسبی که توسط رییس کل بانک مرکزی اخیراً انجام شده، ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح است و البته این موضوع تنها مربوط به بانک‌های مسلح نیست. به طور کلی خروج سپرده بدون بررسی‌های لازم می‌تواند سلامت و ثبات نظام بانکی را به خطر بیاندازد.

این کارشناس اقتصادی این امر را تصمیمی دانست که از بروز مخاطرات و سرایت آن به سایر بانک‌ها در نظام بانکی می‌کاهد، افزود: این قبیل اقدامات اصلاحی که در قبال بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح به کار گرفته شده است، از ورشکستگی احتمالی در نظام بانکی می‌کاهد و قطعاً این امر با بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی اجرایی شده است.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: به واسطه این تصمیم در بسیاری از هزینه ها می‌شود، چرا که در نتیجه این تصمیم و این شیوه بهترین مدل ساماندهی است که برای بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح به کار برده شده  و بانک مرکزی در حال حاضر صحیح‌ترین تصمیم را اتخاذ کرده است.

وی در پایان با اشاره به سابقه و قدمت بانک سپه در بانکداری، عنوان کرد: بانک سپه از بهترین بانک‌هاست و به دلیل سابقه و قدمتی که در بانکداری دارد می تواند از ظریق ادغام،‌ زمینه‌های لازم را برای بهبود سلامت و ثبات نظام بانکی فراهم کند.