۰ نفر

توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران اجرایی شد؛

پرداخت بیش از 1.7میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 338351
پرداخت بیش از 1.7میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهرایران در طول فعالیت های خود بیش از ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است که بیش از ۱میلیون و ۷۲۰ هزار فقره به ارزش ۱۳۵ هزار میلیارد ریال از آنان را زنان جامعه دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی اکبری در ادامه اظهارداشت: همچنین با امضای تفاهمنامه میان این بانک و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نزدیک به ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به اعتبار یک هزار میلیارد ریال به زنان بی سرپرست، بانوان بدسرپرست و دختران خود سرپرست اعطا شده است.

وی افزود: این بانک در سال گذشته با هدف ارزش‌آفرینی بیشتر برای جامعه زنان کشور و توانمندسازی بانوان خانه دار و کارآفرین و به منظور ارائه خدمات بانکی متناسب با این قشر، اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب محصولی جدید با عنوان «اندوخته بانوان مهر ایران» نموده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیمی از کل جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و دو سوم ساعات کار انجام شده توسط زنان صورت می پذیرد، از این رو توانمندسازی و حمایت از جامعه زنان به عنوان افراد موثر و بخشی از نیروی کار عرصه های مختلف، حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار فقیر یکی از گروه های آسیب پذیر جامعه هستند. این زنان علاوه بر نقش های متداول برای زنان در خانواده، متولی نقش های مربوط به سرپرستی خانوار نیز هستند. از این رو، تلاش برای توان مندسازی آن ها از اولویت ویژه ای برخوردار است.