۰ نفر

برگزاری مجمع سالانه بانک مرکزی با حضور رییس جمهور؛

ترازنامه سال ۹۶ بانک مرکزی تصویب شد/ ارائه گزارش از شاخص‌های کلان اقتصادی کشور

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 338270
 ترازنامه سال ۹۶ بانک مرکزی تصویب شد/ ارائه گزارش از شاخص‌های کلان اقتصادی کشور

ترازنامه بانک مرکزی مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۶ امروز (دوشنبه) در مجمع عمومی این بانک که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، بررسی و به تصویب اعضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی صبح امروز با حضور اعضای مجمع، رئیس کل، قائم مقام و دیگر اعضای هیات عامل بانک مرکزی در ساختمان میرداماد برگزار شد و پس از بررسی ترازنامه ارایه شده، به تصویب رسید.

بر اساس قانون پولی و بانکی کشور، مجمع عمومی بانک مرکزی از ارکان این بانک به حساب می‌آید که رئیس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه ۲ نفر از وزیران به انتخاب هیات وزیران، اعضای آن را تشکیل می‌دهند و اعضای سایر ارکان بانک و مدیران می‌توانند در جلسه‌ها و مذاکره‌های آن بدون حق رای شرکت کنند؛ ریاست مجمع عمومی با رییس جمهوری است.

در دولت دوازدهم وزیران نفت و صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیران عضو مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیات وزیران انتخاب شده اند.

مهمترین وظایفی که قانون بر عهده مجمع عمومی نهاده، رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، تصمیم گیری درباره گزارش‌های هیات نظارت بانک مرکزی و تصمیم گیری درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه آن است.

در جلسه امروز نیز طبق روال سال‌های گذشته رئیس کل و دیگر اعضای هیات عامل بانک مرکزی نیز حضور داشتند و گزارشی از وضعیت اقتصادی، شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و اقدام‌های انجام شده در حوزه سیاست گذاری‌های پولی، مالی و ارزی را به اطلاع رییس جمهوری و دیگر اعضای مجمع عمومی بانک رساندند.

پس از تصویب ترازنامه بانک مرکزی، قرار است حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در جمع مدیران بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و کارکنان بانک مرکزی حضور یابد.