۰ نفر

بانک روسی دارایی‌های خود را به دلار نصف می کند

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 323430
 بانک روسی دارایی‌های خود را به دلار نصف می کند

یک بانک دولتی روسیه که توسط آمریکا تحریم شده است دارایی های خود را به دلار نصف می کند و قابلیت پرداخت سپرده های تضمینی خود را از طریق ویزا و مسترکارت به حداقل رسانده است .

به گزارش راشاتودی، پرامزویازبنک، یکی از غول های بانکی دولتی روسیه که توسط آمریکا تحریم شده است، قابلیت پرداخت سپرده های تضمینی خود را به سیستم های پرداخت بین المللی_ از طریق ویزا و مسترکارت_ به حداقل رسانده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این اقدام با انتقال معامله های بانکی داخلی به سیستم پرداخت میر روسیه صورت گرفته است. این سیستم پرداخت در سال 2015، یک سال پس از تحریم های غرب علیه روسیه راه اندازی شد .

طبق گفته پیوتر فرادکوف، رئیس پرامزویازبنک، نهمین موسسه بزرگ مالی روسیه داراییهای ارزی خارجی خود را نیز کاهش داده است .

سپرده های تضمینی معمولا به عنوان ضمانتی برای تحقق تعهدات پرداخت نگهداری می شوند و مقدار آن بستگی به گردش  مالی روزانه بانک دارد.

فرادکوف گفت:« ما اقدامات لازم را برای ویزا و مستر کارت انجام داده ایم. شرکایمان با اقدامات انجام شده موافقند و حاضرند با ما در این زمینه کار کنند. ما کار با ویزا و مستر کارت را لغو نمی‌کنیم. هنوز دلیلی برای این کار نداریم» .

او با تاکید بر اینکه مقدار این سپرده ها به حداقل رسیده است گفت:« سپرده های تضمینی هنوز هم در سیستم پرداخت ارائه می‌شوند» .

طبق گفته فرادکوف، بانک پرامزویازبنک در حال راه‌اندازی فعالیتش با سیستم پرداخت مالی میر و اپراتور آن، سیستم ملی پرداخت کارت روسیه است .

رئیس این بانک اضافه کرد که سهم مبادله های خارجی فعال سرمایه‌ها در این بانک از 17.5 درصد به 6.8 درصد رسیده است، در حالی که سرمایه های غیر فعال از 12.6 به 5.7 درصد کاهش یافته اند .

در سال جاری پرامزویازبنک که قبلا یک بانک خصوصی بود توسط بانک مرکزی از تنگنا نجات پیدا کرد و بعد برای خدمت رسانی به بخش دفاعی روسیه انتخاب شد. آخرین حرکت این بانک بخشی از تلاش روسیه برای حفاظت از سیستم مالی خود در برابر خطر سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا بود .