۰ نفر

در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها؛

همتی: بانک‌ها برای تقویت نقل و انتقال مالی اقدام کنند/ برنامه‌های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم‌ها

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 313063
همتی: بانک‌ها برای تقویت نقل و انتقال مالی اقدام کنند/ برنامه‌های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم‌ها

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک ها با تمام توان و با استفاده از تجارب خود در دوران قبلی تحریم، نسبت به حفظ و تقویت روند تجارت خارجی و نقل و انتقال مالی اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، از بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» در جلسه دوره ای با مدیران عامل بانک ها افزود: مدیران عامل برای مدیریت بانک، به‌خصوص تامین سرمایه در گردش بخش تولید کشور و منابع لازم برای پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز اقدام های لازم انجام دهند.

رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه بر مساعدت در تسهیل واردات و صادرات فعالان اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های شکست‌ خورده آمریکا علیه نظام بانکی این موضوع را نشان اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهیل تجارت خارجی دانست و برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها و تداوم خنثی‌سازی فشار آمریکا را اعلام کرد.

همتی گفت: کارگروه مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی فعالیت خود را از اول مهر ماه آغاز کرده است و مدیران عامل می توانند برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در اختیار این کارگروه قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت بخصوص وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکی را با تدبیر و احتیاط و به نحو اطمینان‌بخش به پیش ببرد.

اصلاح نظام بانکی از اولویت ها و ضرورت های ابلاغ شده از سوی رییس جمهوری به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی است؛ حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری چهاردهم آبان در جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت: «به آقای دژپسند گفتم اولین مسئولیت شما در وزارت اقتصاد، مسئولیت اصلاح نظام بانکداری است و شما کاری کنید که اولاً بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند تا بتوانند عادلانه رفتار کنند».