۰ نفر

اولین باشگاه کسب و کار دانش بنیان کشور با همکاری"به پرداخت ملت"افتتاح شد

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 296584
اولین باشگاه کسب و کار دانش بنیان کشور با همکاری"به پرداخت ملت"افتتاح شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به این موضوع که دانشگاه‌ها نباید به امید بودجه دولت باشند از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد مراکزی برای کسب و کار ابراز خرسندی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مراسم افتتاح اولین باشگاه کسب و کارهای دانش بنیان کشور با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت "به پرداخت بانک ملت" که یکی از زیرمجموعه‌های بورسی بانک ملت است، در مجاورت این دانشگاه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی فرهنگی رییس جمهور مدیران ارشد بانک ملت و رییس دانشگاه شریف برگزار شد.

ستاری ضمن ابراز خوشحالی از ایجاد این باشگاه گفت: همه می‌دانند پول دولتی برکت ندارد و خوبی این اتفاق این است که بخش خصوصی هزینه‌های آن‌ را به عهده گرفته است. 

وی ادامه داد: در همه جای دنیا رقم بودجه دولتی که به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد بیشتر از ۱۵درصد نیست و اگر ما فضایی ایجاد کنیم که کارآفرین‌ها به سرمایه گذاری ترغیب بشوند آنگاه برنده هستیم.

ستاری خاطر نشان کرد: دانشگاه باید مبلغ قابل توجهی از سودش را از محل فروش تکنولوژی و اختراع‌ها کسب کند و به دنبال بودجه دولت نباشد زیرا دانشگاه تا پولش را از مردم نگیرد نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد و در جامعه تاثیرگذار باشد‌.

وی با اشاره به این نکته که امروزه اطراف دانشگاه شریف تبدیل به یک برند شده است، افزود: امیدوارم این باشگاه زیر نظر پارک علمی فناوری دانشگاه به فعالیت خود ادامه بدهد.

سورنا ستاری با بیان اینکه حدود ۴۵۰ شرکت در اطراف دانشگاه شریف ایجاد شده است، گفت: ظرفیت ما در زمینه نیروی انسانی فوق العاده است و باید از جوانانمان استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید در مذمت استخدام تا می‌توانیم برای دانشجویان صحبت کنیم و به آن‌ها بگوییم با استخدام شدن نابود شده و تمام خلاقیت و نیرو و روحیه آن‌ها تباه می‌شود.