۰ نفر

قائم مقام بانک‌مرکزى:

مانعى براى اجراى آیین‌نامه طرح‌هاى نیمه تمام وجود ندارد/ سهمی برای بازار سرمایه در اجرای طرح‌های نیمه تمام بگذارید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 268143
مانعى براى اجراى آیین‌نامه طرح‌هاى نیمه تمام وجود ندارد/ سهمی برای بازار سرمایه در اجرای طرح‌های نیمه تمام بگذارید

قائم ‌مقام بانک مرکزی به در نظر گرفتن نقش بورس در تامین مالى طرح های نیمه‌ تمام اشاره کرد وگفت: مشارکت بودجه‌ای در قالب وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات، کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، اکبر کمیجانی در نشست شورای گفت و گوى دولت و بخش خصوصی خواستار در نظر گرفتن سهم بازار سرمایه در اجرای طرح های نیمه تمام شد   و اظهار کرد: بازاری که نظام بانکی در آن فعالیت می کند، یک بازار با پروژه‌های کوتاه مدت است و عمدتا اولویت تامین سرمایه در گردش را در نظر دارد؛ ضمن اینکه تامین مالی بانکها عمدتا پروژه های کوچک و متوسط را در برمی گیرد، بنابراین با توجه به الگوی پروژه هایی که تعریف شده است، به نظر می رسد که باید از ظرفیت بازار سرمایه نیز بهره گرفت.

وى با بیان این که در نسخه کنونی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور مربوط به اجرای طرح‌های نیمه تمام، مشکل خاصی از نظر بانک مرکزی مشاهده نمی‌شود تصریح کرد: پیشنهاد ما این است با توجه به اینکه در آخرین ماده این آیین نامه، نظام بانکی سهم اصلی را در تامین مالی به عهده خواهد داشت؛ به نظر می رسد که باید در کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، اتاق های بازرگانی و تعاون، این مباحث تامین مالی به دقت بررسی شده و با ملاحظاتی که نظام بانکی دارد، دستورالعمل اجرایی این تبصره تدوین شود.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: در رابطه با وثایق نیز کلیات مطرح شده است، این در حالی است که باید بر روی آن بحث بیشتری صورت گیرد.

وى ادامه داد: اکنون سیستم بانکی با مطالبات فراوانی روبرو است و بعد از سال هایی که گذشته، به سیستم بانکی گفته می‌شود که باید حسابرسی در این رابطه صورت گیرد، بنابراین چنانچه آیین نامه و دستورالعمل حاوی پیام روشنی برای نظام بانکی نباشد، مانعی برای اجرای آیین نامه خواهد.