۰ نفر

ضرورت پرداخت تسهیلات همه تولیدکنندگان متقاضی تا ۲۵اسفند ماه

مقیمی: بانک‎ها وام ندهند، باید فاتحه تولید را خواند

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 254830
مقیمی: بانک‎ها وام ندهند، باید فاتحه تولید را خواند

استاندار تهران گفت: وام همه تولیدکننده‌های متقاضی تسهیلات تا ۲۵ اسفند باید پرداخت شود، از ۱۷ هزار واحد صنعتی استان تهران ۴۷۰ واحد در سال ۹۶ برای رفع مشکلات خود، تقاضای دریافت تسهیلات داشته‌اند.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران عصر امروز(دوشنبه 7 اسفند) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با یادآوری اینکه از 17 هزار واحد صنعتی استان تهران 470 واحد در سال 96 برای رفع مشکلات خود، تقاضای دریافت تسهیلات داشته‌اند اظهار داشت: از این تعداد، به حدود 200 متقاضی وام پرداخت شده و حدود 200 پرونده دیگر، به علت نقص مدارک، عودت داده شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وی با تأکید بر اینکه عودت داده شدن پرونده‌ی تولیدکننده‌ها و سرمایه‌گذاران قابل قبول نیست اظهار داشت: این افراد از ابتدای سال به استناد حرف دولت و مجلس به دستگاه‌های دولتی مراجعه کرده‌اند و طبق دستورالعمل نیز حرکت کرده‌اند اما پرونده آنها دارای نقص‌هایی است. اینکه ما آنها را عودت دهیم، این واحد ها دیگر کمر راست نمی‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه اینها سرمایه‌های کشور هستند و باید به مشکلات آنها رسیدگی کنیم تصریح کرد: چند روز برای تکمیل این پرونده‌ها وقت بگذارید و تکلیف آنها را روشن کنید به نحوی که تا 25 اسفند وام همه این متقاضیان پرداخت شود؛ مگر اینکه متقاضی خود اعلام کند که از دریافت وام صرف‌نظر کرده است.

استاندار تهران با اشاره به عملیاتی نشدن بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با تأمین سرمایه در گردش، توسط بانک‌ها اظهار داشت: اگر بخشنامه‌ای در زمان مقرر عملیاتی نشود باید فاتحه اقتصاد را خواند.

وی افزود: اینکه برج ۴ بخشنامه‌ای صادر شود و در برج ۱۲ بانک‌ها بگویند هنوز عملیاتی نشده است، به هیچ وجه قابل قبول نیست. وقتی ۸ ماه بخشنامه‌ای را معطل می‌گذاریم یعنی ۸ ماه سرمایه‌گذار را معطل گذاشته‌ایم و این یعنی ورشکستگی.

مقیمی با بیان اینکه اگر بانکی یک روز در عمل به وظایفش تعلل داشته حتماً بای بازخواست شود تصریح کرد: چرا افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند را تا این حد معطل می‌گذاریم؟

وی، عنصر زمان را در بخش‌های صنعتی بسیار مهمّ و تعیین کننده ارزیابی کرد و تصریح کرد: اگر بخشنامه‌ای عملیاتی نیست، چرا به جای اینکه به بانک مرکزی اعلام کنیم که این بخشنامه عملیاتی نیست، مردم را معطل می‌گذاریم؟ چرا با مردم غریبه هستیم؟ پول سرمایه‌گذار به همان اندازه مهم است که پول شما.

مقیمی ادامه داد: چند بانک استان تهران مؤظف بودند برای مشاغل خانگی ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند. تا کنون تنها دو درصد این مصوبه عملی شده. تا پایان سال باید به همه این طرح‌ها وام پرداخت شود.

وی تصریح کرد: حساسیت ما به این موضوع برای این است که این تسهیلات برای خانواده‌های ضعیف است.

مقیمی با بیان اینکه پرداخت این وام‌ها، حدود ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: پرداخت وام مشاغل خانگی به این معنا نیست که مشکلات این خانواده‌ها را حل می‌کند بلکه تنها کمک می‌کند تا مقداری راحت تر زندگی کنند.

وی خطاب به بانک‌های مرتبط با این طرح تصریح کرد: تا پایان سال باید وام همه متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شود.