۰ نفر

‌تسهیلات‌دهی بانک‌ها به بخش تولید ۲۰درصد افزایش یافت

توضیحات نهاوندیان درباره آخرین وضعیت سپرده‌گذاران/ دارایی موسسات مالی با سود ۱۵درصد پرداخت می‌شود

۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۳
کد خبر: 234608
توضیحات نهاوندیان درباره آخرین وضعیت سپرده‌گذاران/ دارایی موسسات مالی با سود ۱۵درصد پرداخت می‌شود

معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام کرد که نگرانی و دغدغه جمع زیادی از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا حدی برطرف شده است.

محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده در زمینه بازپرداخت بدهی مردم از موسسات مالی غیرمجاز گفت: همانطور که دو هفته پیش در جلسه هیئت منتخب سران سه قوه مقرر شده بود، گفتم که ظرف هفته آینده برای این موسسه ها تعیین تکلیف می شود که خوشبختانه انجام شد و پرداخت ها در همین زمان که با شما صحبت می کنم آغاز شده و نگرانی و دغدغه جمع زیادی از مردم تا حدی برطرف شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: همچنین سپرده های آنانی که تا سقف صد میلیون تومان بوده است با سود قانونی متعارف پانزده درصد به آنان پرداخت می شود و سایرین نیز که بیش از صد میلیون تومان سپرده داشته‌اند هم تا سقف صد میلیون تومان، مبالغ خود را دریافت می کنند که به این ترتیب بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر مشکل شان حل می شود ، اما سایرین را هم نباید رها کرد و حتما برای آنانی که بیش از صد میلیون تومان سپرده داشتند هم تعیین تکلیف انجام می شود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهار کرد: با تصمیمی که گرفته شد، بانک مرکزی به میدان آمد و چون دارایی های این بنگاه ها باید نقد و پرداخت می شد، زمان بر بود ولی با خط اعتباری که بانک مرکزی تخصیص داد، سپرده های مردم با سود قانونی متعارف 15 درصد به این افراد پرداخت شد.

وی افزود: موسسات غیرمجاز برای مردم عبرت آموز است و مردم باید بدانند، ریسک نرخ های سود بالا زیاد است که نتیجه آن را در موضوع موسسات غیرمجاز می بینیم که موسسات در زمان فعالیت خود در نظام پولی کشور ایجاد اخلال کردند اما از زمان ساماندهی این موسسات، نرخ سود در بازار بین بانکی از 28 درصد به حدود 18 درصد کاهش یافته و حتی در نرخ سود اوراق منتشره از سوی دولت نیز اثر کرده است و آمار سپرده های بانکی در مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه سال گذشته از افزایش 21 درصدی سپرده های مردم حکایت دارد که نشان می دهد مردم به نظام بانکی اعتماد دارند.

وی در پایان تاکید کرد: نتیجه این اعتماد به نظام بانکی این است که در این مدت تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید کشور نیز 20 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است.