۰ نفر

تقدیر از عملکرد بانک تجارت در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۲
کد خبر: 228480
تقدیر از عملکرد بانک تجارت در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج

بانک مرکزی از عملکرد موفق بانک تجارت در طرح پرداخت ضربتی وام ازدواج تقدیر کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، در آیین تقدیر از دست اندرکاران این طرح که شامگاه دوشنبه هشتم آبانماه در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار شد لوح تقدیر از عملکرد بانک تجارت توسط سیف رییس کل بانک مرکزی به مقدم مدیرعامل این بانک اعطا شد.

در این مراسم ابتدا میرمحمد صادقی مدیر اعتبارات بانک مرکزی با ارائه گزارشی از اجرای طرح ضربتی وام ازدواج گفت : در قالب این طرح که از ابتدای مردادماه سالجاری آغاز شد در مدت زمان دوماه قریب به ۵۲۰ هزار فقره وام یکصد میلیون ریالی ازدواج به زوج های جوان پرداخت شد و تعداد متقاضیان در صف انتظار تسهیلات ازدواج را به یکصد و سی هزار نفر کاهش داد . وی با اشاره به اینکه اقدام بانک مرکزی برای افزایش سقف وام ازدواج به یکصد میلیون ریال علیرغم محدودیت منابع بانکها با همکاری شبکه بانکی به خوبی اجرا شده است خواستار اهتمام بیشتر دریافت کنندگان این تسهیلات در پرداخت به موقع اقساط آن شد .

   در ادامه ، دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با تشکر از عملکرد بانکهای عامل به جهت مشارکت موثر در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج و تسهیل شرایط تشکیل خانواده برای جوانان گفت : مبلغ تسهیلات اعطایی ازدواج در سال پایانی عملکرد دولت یازدهم بیش از ۳۵۰ درصد نسبت به سال آغاز فعالیت آن ، افزایش داشته است . وی همچنین با اشاره به برنامه های وزارت ورزش و جوانان دولت دوازدهم برای کاهش مشکلات و افزایش نشاط و امید در میان جوانان گفت : یکی از اقدامات انجام گرفته در این خصوص راه اندازی دفاتر مشاوره ازدواج در استانهای مختلف کشور است که امیدواریم تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در کشور را به دنبال داشته باشد.

 دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی با تشکر از عملکرد بانکهای عامل در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج و پرداخت بیش از ۸۸۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال ۹۶ ، یادآور شد : سنت زیبای قرض الحسنه یکی از مهمترین  برکات اجرای قانون بانکداری بدون ربا است که امیدواریم استمرار این سنت حسنه ، آثار مثبت بیشتری برای کشودن گره های بیشتری از مشکلات زندگی مردم داشته باشد . وی تاکید کرد : هم میهنان عزیز می توانند با مشارکت بیشتر در افزایش منابع قرض الحسنه ، بانکهای کشور را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یاری کنند .

وی با اشاره به اقدامات کنترلی بانک مرکزی برای تفکیک کامل منابع قرض الحسنه از سایر منابع بانکها خاطرنشان ساخت : اکنون  اطمینان بسیار بیشتری نسبت به تخصیص بهینه منابع قرض الحسنه بانکها در جهت رفع مشکلات مردم ایجاد شده است .

در خاتمه این مراسم لوح تقدیر از عملکرد بانکهای عامل در طرح پرداخت ضربتی وام ازدواج توسط وزیر ورزش و جوانان و رییس کل بانک مرکزی  به مدیران ارشد این بانکها اهدا شد.

گفتنی است بانک تجارت از جمله یازده بانک کشور است که در قالب اجرای طرح ضربتی وام ازدواج اقدام به اعطای وام ده میلیون تومانی ازدواج به ۷۳ هزار نفر از هم میهنان نمود.