۰ نفر

در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد:

ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بانکداری/ تقسیم سود به صورت مشاع بین بانک و سپرده‌گذار

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۷
کد خبر: 222882
ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بانکداری/ تقسیم سود به صورت مشاع بین بانک و سپرده‌گذار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستور کار امروز کمیسیون طرح اصلاح قانون بانکداری و عملیات بانکی بدون ربا بود که این قانون در حال بازنگری است تا با این بررسی قانون خوب و کاملی داشته باشیم.

محمود بهمنی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار کمیسیون طرح اصلاح قانون بانکداری و عملیات بانکی بدون ربا بود که این قانون در حال بازنگری است، لذا در جلسه امروز به تعاریف پرداخته شد، تا با این بازنگری قانون خوب و کاملی داشته باشیم. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث تعاریف در کمیسیون به پایان رسیده است، افزود: تعاریف مفاهمی همانند اعتبار ،بانک، موسسات اعتباری، صندوق های قرض الحسنه و بانک قرض الحسنه تکمیل شد.

بانک قرض الحسنه هیچ کارمزد و سودی نمی پردازد

بهمنی با اشاره به تعریف بانک قرض الحسنه، ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه می‌تواند تحت عنوان قرض الحسنه سپرده جذب کند و هیچ کارمزد و سودی نمی پردازد و هیچ سودی نمی تواند از گیرنده قرض‌الحسنه دریافت کند بنابراین صرفا کار آنها قرض‌الحسنه است.

وی در تعریف اصطلاح بانک در این طرح، یادآور شد: بانک ها می توانند نسبت به قبول سپرده اقدام کنند و این سپرده را می توانند در امور مختلف به کار گیرند و از سود که به دست می‌آورند به صورت مشاع سپرده گذاران تقسیم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح اصطلاح موسسات مالی، تصریح کرد: موسسات مالی مفهوم عامی است که تمام بانک ها و موسسات اعتباری زیر نظر آن قرار می گیرد و  این طرح به سرعت در حال پیشروی است و تا پایان سال به نتیجه می رسد.