۰ نفر

سیف: در یک مقطع نگران مؤسسات غیرمجاز بودیم

۸ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۹
کد خبر: 215548
سیف: در یک مقطع نگران مؤسسات غیرمجاز بودیم

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه در یک مقطعی نگران بودیم که مؤسسات غیرمجاز سرمایه‌های مردم را در خطر می‌اندازند، افزود: بابت اتفاقی که افتاد متأسف هستیم، اما در حال حاضر هیچ مؤسسه‌ای به این شکل دیگر نمی‌تواند شروع به کار کند.

ولی‌اله سیف، اظهار کرد: تمام مؤسسات مالی غیرمجاز تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر هیچ مؤسسه مالی غیرمجاز فعال در کشور وجود ندارد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه فعالیت این مؤسسات متوقف شده است، تصریح کرد: بانک مرکزی، بخشنامه‌ای را صادر کرده است که هدف از آن، این است که بانک‌ها مکلف شوند که سود علی‌الحساب پرداختی برای سپرده‌گذاران از یک حد تجاوز نکند.  

سیف ادامه داد: طبق این بخشنامه، کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده در کشور اجرا می‌شود و از این تاریخ به بعد، نرخ سپرده بالای ۱۵ درصد در کشور نخواهیم داشت.  

وی با بیان اینکه در این زمینه دستورالعمل ساماندهی نرخ‌های سود بانکی ابلاغ شد، تصریح کرد: رقابت غلطی که در گذشته مخصوصاً مؤسسات غیرمجاز ایجاد کرده بودند، باعث شد سود علی‌الحساب بانک‌ها افزایش پیدا کند.  

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار کرد: در شرایطی که هیچ مؤسسه مالی غیرمجاز فعالی در کشور وجود ندارد، رقابت منفی و تخریب بازار دیگر وجود نخواهد داشت و بانک‌ها می‌توانند در یک فضای شفاف با هم رقابت کنند.