۰ نفر

مددجویان کمیته‌امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 164362
مددجویان کمیته‌امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران برای تسهیل و تسریع در ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان واجد شرایط دیدار کرد.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در دیدار با مدیرعامل بانک رفاه کارگران، رکود اقتصادی و تورم را دو عامل اصلی در افزایش آسیب میان اقشار محروم جامعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم به همت مسئولان و دولتمردان، رونق اقتصادی در کشور حاکم شود، البته در این میان به نقش بانکها که در این عرصه بسیار مهم و تعیین کننده هستند، نیز باید توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه توزیع نقدینگی به شکل صحیح به رفع مشکل تولید و فقر در جامعه منجر می‌شود، گفت: به همین جهت کمیته امداد عزم خود را برای حرفه آموزی و توانمند سازی مددجویان جزم کرده است تا مشکلات نیازمندان روز به روز کاهش یابد، چرا که محرومان ولی نعمت همه مردم در کشور هستند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مددجویان این نهاد دارای کمترین معوقات بانکی هستند، مطرح کرد: کمیته امداد معین دولت برای ایجاد اشتغال مددجویان است به همین جهت در تلاش هستیم با شناسایی و معرفی افراد نیازمند و واجد شرایط به بانک های عامل تسهیلات قرض الحسنه با شرایط مناسب برای توانمند سازی و خودکفایی آنان در اختیارشان قرار داده شود.

در ادامه این دیدار محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با بیان اینکه شرایط رکود اقتصادی در کشور موجب شده است تا برخی تعهدات به طور کامل عملیاتی نشوند، گفت: تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، سهم اندک خود را در کاهش محرومیت ایفا کنیم. در همین زمینه بانک رفاه کارگران برای گسترش و بسط دادن تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان آمادگی کافی و لازم را دارد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، شایسته ذکر است، بانک رفاه کارگران بر اساس ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی در سال ۱۳۹۵ متعهد به پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد است و از محل تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک در سالهای گذشته بیش از ۲۱ هزار طرح اشتغالزایی ایجاد و منجر به خروج ۱۳ هزار خانوار تحت حمایت از کمیته امداد شده است.