۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری ویژه چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی ایران:

توسعه صنعت بیمه با شبکه فروش ارتباط معناداری دارد

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 700162
توسعه صنعت بیمه با شبکه فروش ارتباط معناداری دارد

تکمیل پروژه های نیمه کاره بیمه ای در کنار نهادسازی برای تسهیل عملیات بیمه گری و افزایش سطح رضایتمندی آحاد جامعه از مهمترین برنامه های نهاد ناظر صنعت بیمه به شمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛مجید بهزادپور در آستانه جشن ملی بیست و دوم بهمن ماه ضمن تشریح عملکرد یکساله نهاد ناظر صنعت بیمه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با راه اندازی پروژه‌های متنوعی نظیر: سامانه کشف و ثبت تخلفات، کروکی آنلاین، بیمانی، راننده محوری و سوئیچ بیمه ای چرخه خدمات رسانی در صنعت بیمه کامل تر خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی، نگاه عمیق صنعت بیمه به تحولات بیمه ای جهان و آخرین دست یافته های بین المللی را در راستای توسعه صنعت بیمه، راهگشا توصیف کرد و افزود: آموزش و تقویت سرمایه های انسانی در دو بخش تربیت مدیران حرفه ای و کارشناسان خبره در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

نقش صنعت بیمه در حادثه زلزله خوی

مهندس مجید بهزادپور با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله اخیر از حضور یکپارچه و سریع ارکان صنعت بیمه به خصوص همکاران ما در صندوق بیمه های همگانی حوادث ساختمان در محل حادثه ابراز رضایت کرد و گفت: کاهش دغدغه های دولت و مردم از اولویتهای صنعت بیمه است و امیدواریم که عملکرد صنعت بیمه در کاهش آلام زیاندیدگان موثر واقع شده باشد.

وی از صدور مجوز برای تاسیس شرکت های تخصصی و کارآمد در بستر دیجیتال به عنوان یک رویکرد هوشمندانه یاد کرد و گفت: ورود نقش آفرینان مسلط به دانش روز و فناوری برتر به صنعت بیمه می تواند به عمق بیشتر و وسعت این بازار کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با برشمردن مولفه ها و جزئیات راه اندازی مرکز نوآوری بیمه از آیین سه شنبه های نوآورانه به عنوان یک دستاورد آینده پژوهانه نام برد و تصریح کرد: نوآوری مقدمه شکوفایی است و هرگونه ابتکاری که به تسهیل گری عملیات بیمه گری مربوط باشد از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 بیمه متعارف مبتنی بر شرع است

با توجه به فتوای بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و دیگر مجتهدین بزرگ اسلام، عملیات بیمه گری با اصول شریعت منطبق است.

بر اساس این گزارش، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمه تکافل در کشور هیچ منافاتی با رشته های فعلی بیمه ای ندارد و به تعمیم هر چه بیشتر محصولات و خدمات بیمه ای در کشور منتهی خواهد شد.

مهندس بهزادپور با واکاوی ظرافت ها و نکات خاص بیمه های تکافل از بررسی دقیق آن در پژوهشکده بیمه و اعضای شورای فقهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بیمه های تکافل به روند همگانی سازی صنعت بیمه کمک کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که انتشار اوراق مشارکت بیمه نیز بتواند در مردمی تر شدن محصولات و خدمات بیمه ای موثر باشد.

 ظرفیت های قانونی صنعت بیمه قابل قبول است

اصلاح آیین نامه های بیمه با هدف ایجاد فضای مساعد کسب و کار بیمه ای و افزایش سطح رضایتمندی بیمه گذاران صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای عالی بیمه در ادامه این نشست با تاکید بر رویکرد توسعه محور در خصوص بازنگری و اصلاح آیین نامه های بیمه، تصریح کرد: کاهش تصدی گری بیمه مرکزی و فاصله گرفتن از عملیات بیمه گری در دستور کار ما قرار دارد و روند ظرفیت سازی در حوزه های گوناگون بیمه های اتکایی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: گسترش بیمه های زندگی نیز از دیگر راهبردهای بیمه مرکزی برای توسعه ضریب نفوذ بیمه به حساب می آید و باید توان بیشتری در این خصوص صرف شود.

بهزادپور تاکید کرد: تبدیل پول های خرد مردم به آتیه ای روشن از هنرهایی است که صنعت بیمه آن را به منصه ظهور گذاشته است.

 اعتماد مردم در گرو نهادسازی فرهنگی است

فعالیت گسترده نهادهای فرهنگساز بیمه ای و بهره گیری از ابزارهای توسعه فرهنگی از نیازهای روز صنعت بیمه به شمار می آید.

مهندس مجید بهزادپور، تحقق هدفگذاری های بیمه ای را در راستای توسعه فرهنگی ارزیابی کرد و افزود: اسناد بالادستی و به خصوص سند تحول دولت مردمی با فرهنگ سازی قابلیت اجرایی بهتر خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مولفه های ساده سازی مفاهیم پیچیده بیمه ای و ورود محصولات بیمه ای به سبد نیازهای اساسی جامعه، خاطرنشان کرد: ساخت برنامه ها و سریال هایی نظیر دوربرگردون، پلاک سیزده و چشم بندی در کنار گنجاندن موضوعات بیمه ای در کتب درسی و آیین زنگ بیمه بخشی از پروژه های فرهنگسازی بیمه ای است که این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

مهندس بهزادپور با قدردانی از حضور موثر خبرنگاران بیمه ای در تمامی عرصه های این صنعت از این رویکرد فرهنگی و رسانه ای ابراز رضایت کرد.

 آمار ضریب نفوذ بیمه جنبه ملی دارد  

بسیاری از عملیات و عملکردهای بیمه ای که خارج از مجموعه صنعت بیمه صورت می گیرد باید در آمار ضریب نفوذ بیمه کشور به نوعی محاسبه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک شاخص ملی توصیف کرد و افزود: صنعت بیمه در دوران گذار و تغییر و تحول به سر می برد و نظم نوین و تمرین مستمر حاکمیت شرکتی از طلیعه های این تحول جدی به شمار می آید.

وی صنعت بیمه را باثبات، کارآمد و مترقی توصیف کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های گسترده و هدفگذاری های نهاد ناظر صنعت بیمه امیدواریم اقتصاد کشور با محوریت محصولات و خدمات بیمه ای شکل گیرد.

مهندس بهزادپور خاطرنشان کرد: کاهش مداخلات در کنار نظارت حرفه ای با تکمیل چرخه نظارت هوشمند، صنعت بیمه را در جایگاه بازیگر مهم اقتصاد کلان کشور مطرح خواهد کرد.

وی در همین راستا از همکاری سندیکای بیمه گران ایران و نهادهای صنفی و حرفه ای بیمه گران و بیمه گذاران ابراز خرسندی کرد.

صنعت بیمه برای حذف نسخه های کاغذی و جایگزینی نظام درمان الکترونیکی در حال تلاش است.

رئیس شورای عالی بیمه تکمیل فرایند حذف نسخه های فیزیکی رو را در گرو مشارکت فعال نهادهای ذیربط دانست و ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی سازمان های مربوطه این هدفگذاری تحقق یابد.

شایان ذکر است که در این نشست خبری، پرسش هایی با محورهایی نظیر شیوه های سرمایه گذاری بیمه ای، همکاری های منطقه ای و بین المللی، انتصاب سخنگوی بیمه مرکزی، آینده شبکه سنتی فروش بیمه و قدرت خرید بیمه نامه های متنوع توسط مردم، مطرح شد که مهندس مجید بهزادپور به آنها پاسخ داد.