۰ نفر

بیمه مرکزی تسهیل گر فرآیند تبدیل ایده به محصول

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 677095
بیمه مرکزی تسهیل گر فرآیند تبدیل ایده به محصول

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در اولین نشست بحث و بررسی در خصوص راهکارهای اجرایی تکالیف قانونی مقرر در ماده ۱۷ آئین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از طراحی بیمه نامه برای فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه و ریسک تجاری سازی محصولات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ علی بنیادی نائینی در این نشست که با حضور دکتر دلیری، دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگانی از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت و نفت در بیمه مرکزی برگزار شد، گفت: بیمه همواره حامی و پشتیبان فعالیت های اقتصادی بوده و در تلاش است همگام  با تکامل و ورود مشاغل جدید به بازارهای اقتصادی، با ارائه بیمه نامه های جدید چتر حمایتی خود را گسترش دهد.

وی افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان، بیمه مرکزی به عنوان متولی صنعت بیمه و در راستای ایفای نقش حمایتی خود، تدوین آیین نامه های مربوط به تاسیس شرکت های فناورانه بیمه ای را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

دکتر بنیادی نائینی، همچنین از اقدامات صنعت بیمه برای طراحی پوشش های بیمه ای فعالیت های فناورانه و نوآورانه، پوشش ریسک تحقیق و توسعه و ورود بنگاه ها به حوزه های جدید و همچنین طراحی سازوکار بیمه های نوین برای ریسک های تجاری سازی محصولات دانش بنیان خبر داد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این نشست به ارائه گزارشی از روند تشکیل مرکز نوآوری در بیمه مرکزی پرداخت و گفت: بیمه مرکزی به عنوان تسهیل گر فرآیند تبدیل ایده به محصول، در تلاش است ایده های جدید بیمه ای شرکت های دانش بنیان که قابلیت تبدیل به طرح های جدید بیمه ای دارند را به شرکت های بیمه معرفی کند.

شایان ذکر است، در این نشست اعضای حاضر به ارائه نیازهای بیمه ای متناسب با فعالیت اقتصادی خود پرداختند.