۰ نفر

رییس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت خبر داد؛

پیشنهاد بسته بیمه پایه ۸۰ خدمتی دندان پزشکی

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 654140
پیشنهاد بسته بیمه پایه ۸۰ خدمتی دندان پزشکی

رییس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین پیمایش کشوری، میزان پوسیدگی دندان های بچه های ۱۲سال کشور ۱/۸۹ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم صادقی گفت: وزارت بهداشت حدود ۸٠ خدمت را در بسته بیمه پایه پیشنهاد داده است. در این بسته بیمه پایه خدمات دندان پزشکی افراد ۱۸ سال و سالمندان مشمول خواهند شد.

به گفته وی بر اساس آخرین پیمایش کشوری میزان پوسیدگی دندان های ۱۲ ساله های کشور ۱/۸۹  است و این میزان به عدد پنج در بین افراد بزرگسال می رسد.

او گفت: وزارت بهداشت بسته بیمه پایه را تدوین و به شورای عالی بیمه فرستاده است. امیدوارم با توجه به شرایط پیش رو و مطالبات نمایندگان مجلس مبنی بر ارتقای خدمات و دسترسی عادلانه به خدمات دندان پزشکی، این موضوع تصویب و ابلاغ شود.

او گفت: هیئت وزیران تکلیفی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته است؛ مبنی بر تدوین بسته بیمه پایه دندان پزشکی و ارائه آن به شورای عالی بیمه سلامت، تا این بسته پایه عملیاتی شود. به دلیل شرایط کرونایی این موضوع اجرایی نشده است.

او گفت: بیمه پایه دندان پزشکی در چنین شرایطی مورد نیاز مردم است تا به سلامت دهان و دندان مردم آسیبی وارد نشود. خدمات دندان پزشکی از سبد خانوار به دلیل هزینه هایش حذف شده است. این گونه اقدامات در شرایط اورژانسی به شکل خدمات بسیار ضروری و هنگامی که مردم دچار درد شدید شده و به مراکز دندان پزشکی مراجعه می کنند؛ انجام می شوند.