۰ نفر

مدیرعامل بانک سامان:

مطالبات معوق بانک سامان به زیر ۳ درصد رسید

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبر: 653271
مطالبات معوق بانک سامان به زیر ۳ درصد رسید

مدیرعامل بانک سامان، گفت: مطالبات معوق این بانک طی 4 سال گذشته کاهش پیدا کرده و امروز به زیر 3درصد رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، گفت: ما از سال 1396 برنامه‌ای داشتیم که بر روی فعالیت‌های درآمدزا و غیردرآمدزای خود تمرکز کنیم. 

او افزود: در بخش غیردرآمدزا سعی کردیم اقداماتی انجام دهیم که نگذاریم مطالبات معوق ما زیاد شود و باقی مانده آن را وصول کنیم و در بخش درآمدزا هم تلاش کردیم تا ضمن کنترل قیمت تمام شده پول برای بانک به افزایش نسبت مصارف به منابع بپردازیم.

به گفته معرفت هم مطالبات معوق طی 4 سال گذشته کاهش پیدا کرده و هم قدر مطلق عددی آن پایین آمده است و امروز مطالبات معوق این بانک به زیر 3درصد رسیده است.

مدیرعامل بانک سامان همچنین با اشاره به فعالیت بخش ارزی بانک سامان گفت تلاش شده تا فعالیت این بخش بیشتر به سمت تولیدات مواد غذایی و دارو برود.

معرفت درباره عملکرد بلوبانک نیز گفت: در حال حاضر بالای ۱.۸ میلیون نفر از بلوبانک استفاده می‌کنند که به همین ترتیب در حال گسترش است.

مدیرعامل بانک سامان در رابطه با تسهیلات پرداختی این بانک گفت: در زمینه تسهیلات امروز از سبد اعتباری ۸۰۰ هزار میلیاردی بانک، ۴۵۰ هزار میلیارد در حوزه تولید و صنعت پرداخت شده  که حدود ۶۰ درصد آن است.

به گفته او میزان تسهیلات پرداختی این ماه طی سه ماه به عدد ۸۵۰ هزار میلیارد رسید و حجم سپرده ها از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

وی همچنین درباره مسدود شدن برخی کارت‌های بانک سامان گفت: بخش کوچکی از کارت‌های اعتباری این بانک به دستور بانک‌مرکزی و به دلیل فعالیت مشکوک مسدود شده بود که مشکل آن نیز برطرف شد.