۰ نفر

«بانک محبوب من»؛ نظر شفاف مردم در جهت ارتقای نظام بانکی

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 650165
«بانک محبوب من»؛ نظر شفاف مردم در جهت ارتقای نظام بانکی

جشنواره «بانک محبوب من» از نیمه خرداد ماه فعالیت هشتمین دوره خود را آغاز کرده است. این جشنواره در تلاش است تا مسیر خود به سمت نظرسنجی در انواع زمینه‌های بانکی را ادامه دهد. از این رو در دوره هشتم تمرکز بیشتر بر دو حوزه "بررسی عملکرد سیستم های بانداری نوین (نئوبانک ها)" و همچنین "نقش بانک های توسعه ای در نظام بانکداری کشور" است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛سعید اتحادی دبیر هشتمین دوره جشنواره بانک محبوب من در خصوص نحوه ارتباط گیری با بانک ها گفت: «مصاحبه با بانک ها، مدیران ارشد و مدیران میانی واحدهای روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات و پرسش و پاسخ درباره انواع مسائل و مشکلات، یکی از چالش کاربردی این بخش جشنواره

است. ارتباط با هر بانک فرآیند محتوایی منحصر به فردی را به دنبال خواهد داشت. فلذا مستلزم برنامه ریزی دقیق و رعایت استاندارهای زمانی جهت هماهنگی و گفتگوست.»

نجیب حسینی

با توجه به اینکه «بانک شهر» موفق به کسب رتبه دوم در دوره هفتم جشنواره در بین بانک‌های کشور شد و همچنین حمایت رسمی این بانک از جشنواره هشتم، بر آن شدیم تا مصاحبه ای با جناب آقای سید نجیب حسینی مدیر امور حوزه روابط عمومی «بانک شهر» داشته باشیم.

۱. تاکنون هفت دوره از جشنواره «بانک محبوب من» برگزار شده، به نظر شما برگزاری این چنین نظرسنجی هایی، چه تاثیراتی بر بهبود نظام بانکی خواهد داشت؟

- با توجه به اینکه جشنواره بانک محبوب من در تمامی ادوار به شکل کاملا مردمی برگزار شده، در نگاه بانک ها به نوعی نظر بی واسطه مردم نسبت به خودشان، محصولات و خدماتشان محسوب می شود و چه چیزی بهتر از نظر شفاف مردم در جهت ارتقای نظام بانکی که هدف اصلی آن تامین نیازهای بانکی جامعه و مردم است.

۲. به نظر شما اصلی ترین اهداف بانک از شرکت در این قبیل جشنواره ها چیست و جشنواره بانک محبوب من تا چه میزان همسو با این اهداف به شما کمک خواهد کرد؟

- هدف بانک شهر نیز در نهایت به مانند نظام بانکی خدمت رسانی به مردم است و این جشنواره باعث می شود تا جایگاه خود را در موضوع اصلی که هر ساله حول آن جشنواره برگزار می شود خود را محک زده و بر اساس آن برنامه ریزی های آتی خویش را صورت دهد.

۳. هر سال پس از پایان جشنواره یک گزارش اختصاصی از نظرات شرکت کنندگان در مورد بانک ها ارائه و ارسال می گردد. نظر شما در مورد این گزارش اختصاصی چیست و چه پیشنهاداتی برای بهتر شدن آن دارید؟

- این گزارش دقیقا همان آمار و ارقام مستند مستخرج از نظرات مردم در این جشنواره است که می تواند مورد استناد بانک ها در اثبات جایگاه شان در اذهان عمومی و ملاک ادامه عملکردشان قرار گیرد.

۴. نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و محل‌های سرمایه‌گذاری جشنواره بانک محبوب من برای بهبود عملکرد و اثربخشی بیشتر بر نظام بانکی از نظر شما چیست؟

-بهتر است موضوع اصلی هرساله جشنواره با هم فکری با بانک ها تعیین شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

۵. از مواردی که در دوره هشتم جشنواره به آن توجه بیشتر شد، ۲ حوزه "بررسی عملکرد سیستم های بانداری نوین (نئوبانک ها)" و همچنین "نقش بانک های توسعه ای در نظام بانکداری کشور" است. رویکرد جشنواره هشتم با هدف توجه به این حوزه از نظر شما تا چه حد میتوان خلاءهای موجود را پوشش داده و بهبود ایجاد کند؟

- نیازهای جدید مشتریان و ماهیت زندگی امروزی، شکل بانکداری را در معرض تغییرات عمده ای قرار داده به طوری که هر بانکی جهت ادامه حضور خود در عرصه رقابت در نظام بانکی برای خدمت رسانی به مشتریان نیاز به اعمال تغییرات و حرکت به سوی بانکداری نوین دارد.

اما ذکر یک نکته ضروری است که باتوجه به اینکه نئوبانک موضوعی جدید در عرصه بانکی کشور است و تجربه اندوخته مشتریان بانکی در این زمینه زیاد نیست، بهتر بود این حوزه، موضوع سال های آتی جشنواره قرار می گرفت.

در مورد نقش بانک های توسعه ای در نظام بانکداری با توجه به تجربه کار مشتریان در سال های متمادی با چنین بانک هایی به شرط تشریح این موضوع برای مخاطبان، می تواند موضوعی کاربردی تلقی گردد.