۰ نفر

تعرفه ۱۴۰۱ منتشر شد؛

قیمت بیمه انواع موتورسیکلت + نحوه محاسبه

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 630299
قیمت بیمه انواع موتورسیکلت + نحوه محاسبه

مسئله محاسبه قیمت بیمه همواره یکی از دغدغه های بیمه گذاران در حوزه های مختلف بوده که یکی از این حوزه ها نیز بیمه شخص ثالث برای وسائل نقلیه است. با توجه به ترافیک سنگینی که در کلانشهرهای کشور (خصوصا تهران) جریان دارد استفاده از موتورسیکلت رو به فزونی گذاشته و همین امر نیز باعث شده نیاز به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بیش از پیش احساس شود، از همین رو محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز از اهمیت بالایی برای راکبان این وسیله نقلیه پرطرفدار برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبیعتا انواع بیمه برای وسائل نقلیه مختلف، قیمت های متفاوتی هم دارد که هریک فرمول خاص خود برای محاسبه حق بیمه را دارند. این امر درباره قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز صادق بوده و برای هریک از انواع این وسیله نقلیه تعرفه های متفاوتی تعریف شده است.

در صورتی که تصادفی رخ دهد و راکب موتورسیکلت بیمه شده مقصر این تصادف باشد انتظار می رود تمام خسارت های مالی و جانی وارد آمده توسط شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت شود. طبیعتا خرید بیمه های شخص ثالث می تواند به عنوان پشتوانه ای برای راکبان موتورسیکلت باشد که خسارات ناشی از هرگونه حادثه ناگوار و غیرمنتظره بکاهد.

محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت ۱۴۰۱

امسال نیز مانند سال های گذشته تعرفه جدید برای بیمه موتورسیکلت اعلام شد که در ادامه به آن می پردازیم و نحوه محاسبه آن را نیز شرح داده می شود. در سال ۱۴۰۱ نوع موتور مهمترین عامل برای محاسبه نرخ بیمه موتورسیکلت است. انواع موتور نیز می‌تواند از نوع گازی یا دنده‌ای سه چرخ باشد که هریک تعریف و نرخ خاص خود را دارند.

نرخ‌نامه پایه‌ای بیمه موتورسیکلت:

موتورهای گازی ۵۸۲ هزار تومان

موتور تک سیلندر ۷۱۱ هزار تومان

موتورهای دو و سه سیلندر ۷۸۱ هزار تومان

موتورهای سه چرخ، سایدکار و موارد مشابه ۸۴۰ هزار تومان

البته سامانه‌هایی برای محاسبه خودکار و آنلاین حق بیمه نیز تعبیه شده است اما همه این سامانه ها که عمدتا با دریافت اطلاعات پلاک موتورسیکلت به ارائه خدمات می پردازند از تعرفه فوق استفاده کرده و مبلغ بیمه را به کاربر اطلاع می‌دهند. راکبان موتورسیکلت می توانند با توجه به نوع وسیله نقلیه خود، هزینه‌ای که باید در ازای دریافت خدمات بیمه‌ای پرداخت شود را محاسبه کنند.