۰ نفر

توجه ویژه بانک ایران زمین به ایفای مسئولیت های اجتماعی

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبر: 620362
توجه ویژه بانک ایران زمین به ایفای مسئولیت های اجتماعی

۲۴ اسفند سالروز تاسیس بانک ایران زمین است، بانکی که توانسته بیش از یک دهه به عنوان یکی از برترین سازمان های اقتصادی کشور اقدامات موثری را در جامعه خود داشته باشد تا خود باری از دوش مردم بویژه قشر محروم و طبقه نیازمند جامعه بردارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تاثیر مسئولیت اجتماعی بانک ها بر ادراک مشتریان از تصویر برند آن ها است. مسئولیت اجتماعی و اخلاق تجاری موضوعاتی هستند که در سازمان های امروزی ، تأکید قابل ملاحظه ای بر آنها شده است. امروزه کارکنان، مشتریان، عرضه کنندگان، رقبا و دولت ها به عنوان ذینفعان سازمان نه تنها به دنبال انجام تعامل تجاری بین بخش های مختلف سازمان هستند، بلکه انتظار دیگر آنها از مدیریت سازمان، مشارکت در مباحث اجتماعی و توجه به اینگونه مسائل می باشد. در این گزارش سعی داریم تعریف روشنی از اقدامات بانک ایران زمین در این راستا شود.

بانک ایران زمین که 11سال پیش، خود بر اساس قبول یک مسئولیت مهم در قبال اجتماع، یعنی حفظ اموال و دارایی مردم ایران زمین شکل گرفت، در طول فعالیتش نیز به موضوع مسئولیت اجتماعی به طور ویژه بها داده است.

از سوی دیگر بانک ایران زمین برای عمل به تعهد خود در راستای توسعه کشور، سعی داشته بخشی از منابعش را به انجام امور عام المنفعه اختصاص دهد.

یکی از اقدامات مهم و موثر بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی حمایت از نظام سلامت کشور، کمک به بیمارستان ها، نهادهای بهداشتی و ... از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است.

به گفته عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در رابطه با اقدامات انجام گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی، انجام این امور توسط نهادهای مالی در امور عام‌المنفعه از اقداماتی است که این بانک بر آن تاکید ویژه‌ای دارد و از زمان شیوع بیماری کرونا اقدامات زیادی را در راستای کمک به بیمارستان‌ها، نهادهای بهداشتی و… انجام داده است و تلاش داشت با برگزاری کمپین‌های اطلاع‌رسانی ضمن آگاه‌سازی مشتریان، از شیوع این بیماری در شعب خود نیز جلوگیری کند.

امهال تسهیلات صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

بانک ایران زمین در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف مساعدت و حمایت، طرح "انتقال پرداخت اقساط تسهیلات 4 ماهه اول سال 1400 به انتهای دوره تقسط" برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که موعد بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی آن ها درچهارماهه اول سال۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده باشد در این بانک اجرا شد.

همچنین بانک ایران زمین با هدف حمایت از کمیته امداد، بیش از 1000 نفر از کودکان این نهاد را در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده است.

این بانک با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه، با اقدامی متفاوت، هم‌وطنان و همکاران خود را به پیوستن به این پویش دعوت کرد.

همچنین این بانک در زمینه محیط زیست، نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد، که حمایت صادقانه بانک ایران‌زمین از پویش #من- هم-یک-جنگلبانم، به دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان منتهی شد.

احیای تالاب های آسیب دیده

از دیگر اقدامات اخیر این بانک را می توان حمایت از احیای دوباره تالاب های ایران دانست، این نهاد مالی با حمایت از پویش #سهم- من- برای- تالاب، از مخاطبان خود در بسترهای مختلف خواسته است با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌جانبه از آن،  به احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی توجه شود،استقبال از این پویش نیز بسیار قابل‌توجه بوده است.

اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همواره تاکید بر این محور بوده که وظیفه ذاتی بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در اجتماع، کمک به حفظ محیط‌ زیست و جلب مشارکت عمومی است.

همچنین در بسیاری از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله که آسیب های جبران ناپذیری به بسیاری از مردم کشورمان وارد کرده است، بانک ایران زمین تلاش کرده با ارائه تسهیلات و کمک های نقدی و غیرنقدی مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از آلام را کاهش دهد.

با توجه به این گزارش، بانک ایران زمین در تلاش است تا پس از یک دهه خدمت صادقانه به عنوان یکی از سازمان‌ها مهم اقتصادی، همچنان بکوشد تا در اجرای سیاست‌های کلان تدوین شده خدمات ارزشمند بانکی را به مشتریان در سراسر کشور ارائه نماید. از همین رو در این ایام سخت تلاش میکند تا با توجه بیشتر به مسئولیت‌های اجتماعی خود باری از دوش مردم بویژه قشر محروم و طبقه نیازمند جامعه بردارد.