۰ نفر

سلطان کارت های بانکی دستگیر شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 606142
سلطان کارت های بانکی دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از انهدام باند خانوادگی اجاره کارت‌های بانکی در تهران بزرگ خبر داد و گفت: تمامی اعضای این باند که ۵ نفر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به اجاره کارت های بانکی برای استفاده در سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰هزار نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعدادی صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات  فریبنده به سمت و سوی اجاره دادن کارت های بانکی برای استفاده در سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می کنند.
    
وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند تمامی اعضای این باند را که ۵ نفر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه این افراد ضمن اجاره کارت های بانکی خود به سایت های شرط بندی، کارت بانکی دیگران را نیز اجاره می کردند، بیان داشت: مجرمین که همگی اعضای یک خانواده ۵ نفره متشکل از پدر، مادر و ۳ فرزند بودند پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می گردد ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کننده و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  https://cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.