۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به عملکرد بانک تجارت در اردیبهشت ماه۱۴۰۰ / رشد ۱۵درصدی تسهیلات اعطایی

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 531776
نگاهی به عملکرد بانک تجارت در اردیبهشت ماه۱۴۰۰ / رشد ۱۵درصدی تسهیلات اعطایی

بانک تجارت با انتشار گزارش‌های ماهانه خود اقدام به افشای گزارش عملکرد ماهانه خود در اردیبهشت ماه کرد. این گزارش حکایت از رشد تسهیلات اعطایی «وتجارت» در اردیبهشت ماه سال جاری دارد.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ بانک تجارت گزارش ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد. براساس این گزارش، بانک تجارت نتوانست روند مثبتی در خالص عملکرد ماهانه خود رقم بزند و این مقدار نسبت به فروردین ماه، ۵۸درصد کاهش یافته است. «وتجارت» که طی ماه گذشته به خالص عملکرد ۹۴۵میلیارد تومان دست یافته بود، در اردیبهشت ماه این مقدار به ۳۹۷میلیارد تومان رسید.

این بانک در سمت سپرده‌ها طی اردیبهشت ماه با رشد ۴۷درصدی در سپرده‌های کوتاه‌مدت خود مواجه شد و از ۷۴هزار و ۲۴۸میلیارد تومان به ۱۰۹هزار و ۱۰۸میلیارد تومان رسید. در سپرده‌های بلندمدت یکساله و دو ساله خود به ترتیب با رشد ۱۵۸درصد و ۳۷درصدی به استقبال خرداد ماه رفت. در مجموع سمت سپرده‌های این موسسه با رشد ۳۷درصدی از ۴۹۶هزار و ۳۰۸میلیارد تومان به ۶۸۱هزار و ۶۶۸میلیارد تومان افزایش یافت.

این بانک در سمت تسهیلات اعطایی شاهد افت ۶۸درصدی در فروش اقساطی، رشد ۱۴۲درصدی در تسهیلات قرض‌الحسنه و افزایش مشارکت مدنی بود. تسهیلات اعطایی در مشارکت مدنی بانک تجارت، در دومین ماه سال از رقم ۶هزار و ۶۸۳میلیارد تومان با رشدی حدود ۷درصد به هفت هزار و ۱۶۶میلیارد تومان رسید. از سمت دیگر در سایر تسهیلات اعطایی با رشد ۶درصدی به عدد ۸۷هزار و ۱۵۹میلیارد تومان دست یافت. در نتیجه مجموع تسهیلات اعطایی این موسسه اعتباری از ۱۳۱هزار و ۸۲۷میلیارد تومان به رقم ۱۵۲هزار و ۵۸۸میلیارد ریال افزایش یافت و رشدی ۱۵درصدی در سمت تسهیلات را برای اردیبهشت ۱۴۰۰ ثبت کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

1